تبریز- رئیس ستاد انتخابات آذربایجان‌شرقی گفت: براساس برآوردهای اولیه، انتخابات شوراهای اسلامی در یک هزار و ۹۷۳ روستا و ۶۲ شهر استان برگزار می‌شود

انتخابات شوراها در ۶۲ شهر و ۱۹۷۳ روستای آذربایجان‌شرقی برگزار می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، سعید شبستری اظهار داشت: ثبت نام از نامزدهای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا از ۳۰ اسفند ماه جاری تا شش فروردین ماه سال ۱۳۹۶ انجام می‌شود.

وی ادامه داد: تعداد اعضای اصلی شوراهای اسلامی در روستاهایی که کمتر از یک هزار و ۵۰۰ نفر جمعیت دارند سه نفر و در روستاهای با جمعیت بالای یک هزار و ۵۰۰ نفر، پنج نفر خواهد بود.
شبستری اظهار کرد: شوراهای اسلامی شهرها نیز در شهرهای تا ۵۰ هزار نفر جمعیت، پنج عضو، ۵۰ هزار تا ۲۰۰ هزار نفر، هفت عضو، ۲۰۰ هزار تا ۵۰۰ هزار نفر، ۹ عضو و در شهرهای با جمعیت ۵۰۰ هزار نفر تا یک میلیون نفر ۱۱ نفر عضو اصلی خواهند داشت.
وی اضافه کرد: شهرهایی که جمعیت آنها بین یک میلیون تا دومیلیون نفر است ۱۳ نفر و بیش از دو میلیون نفر، ۱۵ نفر عضو اصلی در شورای شهر خواهند داشت.
رئیس ستاد انتخابات آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه جمعیت تبریز در حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر است، گفت: اعضای شورای شهر تبریز در انتخابات دور پنجم به ۱۳ نفر کاهش می‌یابد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.