ساری- معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران از راه اندازی ۱۲۱ کتابخانه باز در مساجد مازندران خبر داد.

۱۲۱ کتابخانه باز در مساجد مازندران راه اندازی شد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، محمد فوقی صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی به استقبال نمازگزاران از این کتابخانه ها اشاره کرد و افزود: برای هر کتابخانه دو قفسه و ۳۰۰ جلد کتاب درنظر گرفته شده و نه تنها کتاب ها کم نشده اند بلکه مردم نیز کتاب هایی را به این کتابخانه ها اضافه کردند.

وی در آستانه بیست و چهارمین سالگرد تاسیس کانون های فرهنگی و هنری مساجد، از راه اندازی ۲۷۶ کتابخانه عمومی در مساجد مازندران خبر داد و یادآور شد: کاهش آسیب های اجتماعی در رئوس برنامه های کانون های فرهنگی و هنری مساجد قرار دارد و در تلاش هستیم مردم را بیشتر با آموزه های دینی آشنا کنیم.

مسول کانون های فرهنگی و هنری مساجد مازندران گفت: از ۱۰۶۸ کانون مساجد استان، ۶۷۰ کانون در روستاها و ۳۹۸ کانون در مساجد شهری دایر شده است.

فوقی به راه اندازی ۱۲ کانون در مصلاها و ۵ کانون در دانشگاه های اشاره کرد و افزود: ۲۴ کانون تخصصی در زمینه های قرآن، نماز، ایثار و شهادت، شعر و ادب، آموزش و پژوهش و حجاب و عفاف در سطح مساجد راه اندازی شد.

وی از تجلیل از فعالان فرهنگی مساجد در ۱۹ اسفند در مسجد شکوهی ساری خبر داد و یادآور شد: تقدیر از فعالین فرهنگی غرب مازندران ، ۱۵ اسفند در تنکابن برگزار خواهد شد.

معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران به فعالیت ۷۱ مرکز خانه نور در مساجد اشاره کرد و گفت: طرح تلاوت نور در ۲۵۰۶ مسجد برگزار می شود و روزانه ۲۵۰ نفر در این طرح مشارکت دارند که ۶۰ درصد آن آقایان هستند.

فوقی با اشاره به اینکه طرح تفسیر قرآن در یکهزار مسجد برگزار می شود، افزود: ۶۲ هزار جلد قرآن در سطح مساجد استان توزیع گردید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.