قم- یکی از مراجع تقلید گفت: مردم باید به سمت تولید داخلی هدایت شوند اما تحقق این هدف نیازمند افزایش کیفیت و کمیت تولیدات داخلی است.

تعطیلی فعالیت‌های اقتصادی کشور/ باید به سمت تولید داخلی برویم

به گزارش قدس آنلاین، آیت‌الله سیدمحمد علوی گرگانی ظهر چهارشنبه در دیدار با مهرداد بذرپاش نماینده سابق مجلس شورای اسلامی که در دفتر این مرجع تقلید برگزار شد، با بیان اینکه گفتن مشکلات نمی‌تواند سبب رفع آنها شود، اظهار کرد: همانطور که رهبر انقلاب اسلامی فرمودند نباید فقط به دنبال گفته‌ها باشیم بلکه باید به دنبال درمان دردها بوده و عملکرد خود را بررسی کنیم.

وی اضافه کرد: مردم در هشت سال دفاع مقدس از وضعیت اقتصادی گلایه‌مند نبودند و با متحد بودن هیچ مشکلی نداشتند چرا که سرمایه در کشور حرکت داشت و کارخانه‌ها فعالیت داشتند اما اکنون فعالیت‌های اقتصادی تعطیل است و کارگر، دستگاه‌ها و کارخانه‌ها بیکار شده‌اند.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه اختلاس‌ها مردم را ناامید می‌کند، تصریح کرد: مسؤولیت‌های مشخصی در امور مختلف مالی بوده و در اختیار مسؤولان است که گاهی این افراد کوتاهی داشته‌اند به همین علت باید از نقاط نفوذ جلوگیری کنیم.

وی با تاکید بر اینکه حمایت از بخش‌های اقتصادی سبب کاهش فقرا و تقویت وضعیت اقتصاد کشور می‌شود، تصریح کرد: مسؤولان باید طرح مشخصی را در دستور کار خود قرار دهند تا کشور بر پایه داشته‌های خود حرکت خود را در حوزه اقتصاد آغاز کند؛ دولت باید از بخش‌های خصوصی حمایت کند تا تحول در کشور رخ دهد.

علوی گرگانی نظارت بر کیفیت و کمیت فعالیت بخش خصوصی را از اولویت‌های مورد نیاز کشور برشمرد و تصریح کرد: مردم باید به سمت تولید داخلی هدایت شوند اما تحقق این هدف نیازمند افزایش کیفیت و کمیت تولیدات داخلی است.

وی با بیان اینکه مردم به صورت داوطلبانه باید در حوزه اقتصاد فعالیت داشته باشند، گفت: ایران اسلامی از کشورهای سرمایه‌دار است و خداوند متعال نعمت‌های بزرگی را در اختیار نظام ایران قرار داده و اگر از خلأهای اقتصادی جلوگیری کنیم می‌توانیم به نتایج بسیاری برسیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.