کرمان- اختلافات میان اداره اوقاف و شرکت «کرمان تسطیح» در حالی به پلمپ املاک این شرکت انجامید که کارگران این شرکت خوابگاه و محل کار خود و از آن مهم تر امید خود را برای دریافت حقوق خود از دست دادند.

پلمپ کارگاه های کرمان تسطیح طی روند قانونی صورت گرفته است

به گزارش قدس آنلاین، عصر سه شنبه اداره اوقاف شهرستان بم اقدام به پلمپ کارگاه ها و آسایشگاه های تمام واحدهای کاری شرکت کرمان تسطیح کرد که این امر باعث شد کارگران غیربومی این شرکت که از شهرستان های دیگر برای کار به بم آمده اند، محل استراحت خود را از دست داده و مجبور به گذراندن شب بدون سقف شوند.

صبح چهارشنبه کارگران این شرکت راهسازی که زیرمجموعه اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای بم محسوب می شود، در اعتراض به این موضوع، مقابل فرمانداری بم تجمع کردند.

حجت الاسلام مهدی امیری، مدیر اداره اوقاف و امور خیریه بم در گفتگو با قدس آنلاین پلمپ این کارگاه ها را در ادامه روند قانونی در خصوص این زمین موقوفه دانست و اظهار کرد: حکم این موقوفه را سه سال پیش دیوان عالی کشور تأیید کرده و بارها جهت تنظیم سند این ملک به شرکت کرمان تسطیح اخطار داده شده است.

وی با اشاره به اینکه دیگر متصرفان اراضی موقوفه برای تنظیم سند مراجعه کرده اند، ادامه داد: با این حال  شرکت کرمان تسطیح اقدامی در این زمینه انجام نداده است.

مدیر اداره اوقاف و امور خیریه بم ادامه داد: اعتراض به این حکم روند قانونی دارد و مسئولان این شرکت می توانند مستندات خود را به دادگاه ارائه دهند و همان دادگاهی که حکم به موقوفه بودن این زمین داده اند، در صورت صحت مستندات به نفع شرکت حکم خواهد داد.

به گفته امیری این موقوفه را پیش از این اداره منابع طبیعی به عنوان یکی از اراضی منابع طبیعی معرفی کرده بود که با پیگیری واقف، اسناد موقوفه بودن این اراضی مشخص شده است.

گفتنی است، محرابیان، مسئول این شرکت مدعی شده که اداره اوقاف پلاکی را پلمپ کرده که با پلاک زمینی که حکم پلمپ آن را دارد، یکسان نیست. وی گفته که زمین وقفی نبوده و صاحب آن سازمان اراضی است که طی اجاره خطی در اختیار وی قرار گرفته است.

با این حال مدیر اداره اوقاف بم این ادعا را توهین به دستگاه قضایی و مأموران این دستگاه دانست.

این اختلاف میان اداره اوقاف و شرکت کرمان تسطیح البته کارگران این شرکت را دچار مشکل کرده است. یکی از کارگران این شرکت به این موضوع اشاره کرد که تا زمانی که فک پلمپ صورت نگیرد امکان ادامه پروژه ها نیست و در این صورت حقوق عقب مانده آن ها پرداخت نخواهد شد.

به گفته این کارگر شرکت کرمان تسطیح، حقوق آن ها از چهار ماه پیش پرداخت نشده و تنها در صورتی حقوق آن ها پرداخت می شود که پروژه های در دست انجام این شرکت، به اتمام رسد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.