تبریز- امام جمعه تبریز به یاوه‌گویی رئیس جمهور آمریکا اشاره کرد و گفت: مردمی که در اجتماع تشییع شهدا حضور پیدا کرده‌اند تا آخرین قطره‌ی خون خود از این کشور پاسداری می‌کنند و از بلوف‌زنی عده‌ای نمی‌ترسند.

مردم ایران از بلوف‌زنی آمریکایی‌ها نمی ترسند

به گزارش قدس آنلاین، آیت الله محسن مجتهد شبستری ظهر چهارشنبه در مراسم تشییع شهدای گمنام در تبریز با عرض تسلیت ایام فاطمیه به تمام مردم ایران و امت حزب‌الله تبریز، ابراز داشت: حضور پرشور مردم را در مراسم تشییع 9 شهید گمنام و 1 شهید عزیز ابراهیم ندیمی که در حقیقت ابراز وفاداری به اسلام و مقام شامخ شهادت و ارزش‌های دینی است گرامی می‌داریم.

وی به حضور حضرت فاطمه زهرا(س) در مسجد مدینه اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: این حضرت هنگام ایراد خطبه فدکیه و درخواست استیضاح حاکمان وقت، به خطبه جهاد رسیدند چراکه خداوند جهاد را برای اقدامات قبل و بعد جنگ واجب کرده است.

امام جمعه تبریز با اشاره به فرمایش پیامبر اسلام در مورد لزوم ایستادگی در برابر دشمنان و جنگ با آنان، عنوان کرد: رزمندگان در طول 8 سال دفاع مقدس با تکیه بر همین اصول در برابر استکبار جهانی و دست‌نشانده آن‌ها که چشم دیدن ایران اسلامی را نداشتند، ایستادند.

وی تاکید داشت: رزمندگان به فرمایش پیشوایان عمل کردند و قرآن مجید هم می‌فرماید اگر بنا باشد در برابر تجاوز مقابله نشود، ارزش‌های دینی پایمال می‌گردد، بنابراین خداوند جهاد را مقرر کرده تا انسان‌های متخلف ارزش‌های دینی را ملعبه نکنند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه در جنگ‌های گذشته خاک ایران تجزیه شده بود، تصریح کرد: رحمت خداوند بر کسانی باد که با کمترین تجهیزات در برابر کشورهای بزرگ ایستادند و یک وجب از خاک ایران را به دشمنان ندادند.

وی یادآور شد: رزمندگان با تکیه بر آرمان‌های امام راحل در جنگ پیروز شدند و ایران را از لوث اشرار پاک کردند.

عضو مجلس خبرگان رهبری امنیت امروز ایران را مدیون شهدا و نفس‌های ولایت فقیه دانست و بیان کرد: می‌بینیم که در اطراف ایران چه اتفاقاتی رخ می‌دهد، چنانچه امروز پیشرفت‌هایی در علم و صنعت و صنایع نظامی است به برکت فداکاری شهدا و خانواده‌های ایثارگر می‌باشد.

وی اذعان داشت: از این تشییع جنازه درس می‌گیریم تا برای خود تحول روحی ایجاد کنیم و راه کسانی را که جان خود را فدا کردند و سرمایه عزیز هستی را بخشیدند، ادامه دهیم.

آیت الله شبستری اعلام کرد: ما تاکنون در برابر هجمه‌های فرهنگی که جوانان این مرز و بوم را هدف قرار داده است چه کرده‌ایم، ما در برابر خون شهدا مسئول هستیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به یاوه‌گویی رئیس جمهور آمریکا اشاره کرد و تاکید داشت: این مردمی که در اجتماع تشییع شهدا حضور پیدا کرده‌اند تا آخرین قطره‌ی خون خود از این کشور پاسداری می‌کنند و از بلوف‌زنی عده‌ای نمی‌ترسند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.