مشهد- رئیس سازمان بهزیستی با اشاره به «قانون حمایت از کودکان بدسرپرست و بی سرپرست» گفت: این قانون زمینه پذیرش کودکان بی سرپرست و بدسرپرست را توسط دختران و بانوان مجرد فراهم آورده است.

زمینه فرزندخواندگی کودکان بدسرپرست و بی سرپرست برای دختران و بانوان مجرد فراهم شد

به گزارش قدس آنلاین، انوشیروان محسنی بندپی ظهر چهارشنبه در نشست سراسری اجرای قانون حمایت از کودکان و نوجوانان بی سرپرست و بدسرپرست در مشهد اظهار کرد: با فراهم شدن زمینه فرزندخواندگی از سوی دختران و زنان مجرد، کسانی که در خارج از کشور هستند و افرادی که کمتر از ۵۰ سال سن دارد چتر حمایت از کودکان بی سرپرست و بدسرپرست بسیار گسترش یافته تا شمار افراد داوطلب افزایش یابد و واگذاری و انتقال این کودکان به کانون گرم خانواده سریعتر و روانتر انجام گیرد.

رئیس سازمان بهزیستی افزود: این سازمان تلاش کرده در نخستین فرصت و کوتاهترین زمان مسیر انتقال کودکان بدسرپرست و بی سرپرست به خانواده های جایگزین شتاب گیرد و حضور این کودکان در مراکز نگهداری کاهش یابد.

وی فراهم شدن زمینه پذیرش کودکان بی سرپرست و بدسرپرست توسط زنان مجرد را از دیگر مفاد مطلوب قانون جدید حمایت از این کودکان توصیف و بیان کرد:

محسنی بندپی افزود: بر اساس نابرابریها هر فرد ممکن است در زندگی با آنها مواجه و دچار سختیها و آسیبهایی شود که این آسیبها در ابعاد مختلف نظیر اعتیاد، طلاق، اختلالات روحی و روانی بروز می یابد.

وی ادامه داد: در همین چارچوب با گروهی از افراد آسیب دیده در جامعه مواجهیم که هیچ نقشی در شرایط بوجود آمده نداشته و در واقع والدین آنها به دلیل فقدان استحکام زندگی خود باعث ایجاد چنین شرایطی برای فرزندانشان شده اند.

رئیس سازمان بهزیستی گفت: این افراد که در بوجود آمدن شرایط آسیب زا هیچ نقشی نداشته اند به دو گروه کودکان بی سرپرست و کودکان بدسرپرست تقسیم می شوند. از این جمعیت حدود ۸۵ درصد کودکان بدسرپرست هستند.

وی افزود: بهزیستی موظف به نگهداری از کودکان بدسرپرست و بی سرپرستی است که بطور عمده زیر هشت سال سن دارند، در بهترین دوران زندگی خود به سر می برند و باید مسیر رشد و تکامل آنان، اجتماع پذیری مناسب، آموزش، تربیت صحیح و موارد مشابه به درستی برایشان طی شود.

محسنی بندپی اجرای ثبت الکترونیکی طلاق به صورت آزمایشی در خراسان رضوی و راه اندازی دادگاه درمانمدار در خصوص اعتیاد در پنج استان را از طرحهایی برشمرد که با کمک دادگستری اجرا شده اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.