ایلام- ظهر چهارشنبه و در راستای ترویج خدمات رضوی و در آستانه سالروز شهادت حضرت فاطمه(س)؛ با حضور اعضای دفتر آستان قدس رضوی از حجت الاسلام والمسلمین محمدنقی لطفی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام به عنوان اولین« خادمیار رضوی» در استان ایلام در سامانه آستان قدس ثبت نام به عمل آمد.

امام جمعه ایلام به عنوان اولین خادمیار در سامانه آستان قدس رضوی ثبت نام شد

به گزارش قدس آنلاین، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام در ابتدای این آیین گفت: وجود مرقد مطهر حضرت رضا(ع) در ایران اسلامی، مایه خیر و برکت و منشاء امنیت پایدار در کشور است.

حجت الاسلام والمسلمین محمدنقی لطفی با بیان اینکه راه اندازی دفاتر آستان قدس رضوی در استان ها، اقدامی ارزشمند است، اظهار داشت: بایدتلاش شود تا زمینه زیارت کسانی که توانایی حضور در مشهدالرضا(ع) را ندارند به خوبی فراهم شود.

وی با اشاره به اینکه فلسفه احداث زائرسراهای ارزان قیمت در مشهد مقدس در راستای توجه به محرومان و نیازمندان است، افزود: با حمایت و عنایت شهرداری مشهد، یک قطعه زمین برای ساخت زائرسرای ایلامیان اختصاص یافته و هم اکنون در حال ساخت است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام با بیان اینکه مساحت این زمین ۷۰۰ مترمربع است، بیان داشت: عملیات احداث این زائرسرا هم اکنون در قالب ۶ طبقه در حال اجراء است.

حجت الاسلام والمسلمین محمدنقی لطفی مشارکت و مساعدت خیرین و مردم نیک اندیش استان را برای تسریع در ساخت این زائرسرا را خواستار و یادآور شد: امیدواریم که  مردم استان با کمک ها نذورات خود، تکمیل این پروژه را سرعت بخشند.

رئیس دفتر آستان قدس رضوی در استان ایلام نیز در این آیین گفت: هدف از تأسیس دفاتر آستان قدس رضوی در استان ها بسط و گسترش خدمات متنوع فرهنگی و توجه به محرومان و نیازمندان جامعه است.

علی اصغر شریفی راد با بیان اینکه یکی از اهداف اصلی آستان قدس رضوی از راه اندازی این دفاتر در استان ها، شناسایی و ثبت نام خادمیاران در سراسر کشور است، اظهار داشت: پس از شناسایی و ثبت نام از خادمیاران، زمینه آموزش آنان نیز در محورهای مختلف فراهم می شود.

وی با اشاره به اینکه از وجود خادمیاران بر اساس توان و تخصصی که دارند در عرصه های مختلف فرهنگی، اجتماعی، محرومیت زدایی و ...، استفاده می شود، افزود: خوشبختانه با عنایت تولیت عظمای آستان قدس رضوی تلاش های ارزشمندی برای توسعه کارآفرینی، اشتغالزایی، محرومیت زدایی، رفع بیکاری، حمایت از نیازمندان و محرومان در دستور کار قرار گرفته است.

رئیس دفتر آستان قدس رضوی در استان ایلام با بیان اینکه ترویج فرهنگ ناب رضوی، تسهیل در ازدواج جوانان و حمایت از مزدوجین نیازمند و حمایت از بیماران دردمند و بی بضاعت؛ جزء برنامه های آستان قدس رضوی است، یادآور شد: امیدواریم با حمایت و عنایت تولیت معظم آستان قدس رضوی، شاهد احداث شفاخانه امام رضا(ع) در این استان مرزی و دروازه عتبات عالیات(ایلام) باشیم.

علی اصغر شریفی راد تصریح کرد: تا کنون ۵۱۱ نفر از مردم مرزدار و ولایتمدار استان ایلام در سامانه آستان قدس رضوی به عنوان« خادمیار » ثبت نام کرده اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.