مشهد- رئیس نمایندگی جامعه المصطفی العالمیه مشهد با اشاره به اینکه حضور بانوان در جامعه با عفت آنان مغایرتی ندارد، اظهار کرد: در غرب حضور زن در عرصه اجتماع با بی عفتی او همراه است اما در جامعه اسلامی چادر بانوان مانع نفوذ علم نشده است و بی حجابی می تواند آنان را به انحراف بکشاند.

حضور بانوان در جامعه با عفت آنان مغایرتی ندارد

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام محمدحسین مهدوی مهر ظهر چهارشنبه در مراسم سوگواری فاطمیه در مکتب نرجس(س) با اشاره به اینکه پوشیدگی محدودیتی برای بانوان در جامعه ایجاد نمی کند، افزود: در غرب محجوب بودن بانوان با حضور در اجتماع در تضاد است و همین مساله آن ها را هم در حضور در اجتماع و هم در بحث های تربیتی دچار محدودیت کرده است.

رئیس نمایندگی جامعه المصطفی العالمیه مشهد تاکید کرد: برای تربیت فرزند صالح، ابتدا باید مادران خود فاطمی باشند و فاطمی زندگی کنند و چنین تربیتی اصلاح جامعه نیز می شود.

وی «روشنگری» و «تربیت نیرو» را دو مسئولیت خطیر بانوان دانست و افزود: یک معلم در زمان و شرایط محدود می تواند در تربیت کودکان اثرگذار باشد اما یک مادر نه از حیث موضوع و نه از حیث زمان محدودیت دارد و می تواند تبادل فکری خوبی داشته باشد.

حجت الاسلام مهدوی مهر خطاب به بانوان طلبه گفت: شما با علمی که دارید می توانید در زیرسازی های زندگی مردم نفوذ کنید و در عرصه اجتماعی به معنای عمومی هم می توانید بخشی از جامعه را در جهت مطلوب الهی تغییر دهید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.