گرگان- نماینده ولی فقیه در گلستان گفت: دغدغه مند کردن مردم در حفظ منابع طبیعی وظیفه فعالان محیط زیست و کارکنان ادارات منابع طبیعی است.

مردم را باید در حفظ منابع طبیعی دغدغه مند کرد

نماینده ولی فقیه در استان گلستان گفت: توصیه های فراوان در منابع اسلامی بخصوص قرآن، بهترین انگیزه برای حفاظت از منابع طبیعی است.

به گزارش قدس آنلاین، آیت الله سیدکاظم نورمفیدی ظهر چهارشنبه در دیدار با کارکنان ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان گسترش فرهنگ حفاظت از منابع طبیعی را از وظایف کارکنان این اداره دانست و اظهار کرد: امروز دیگر برکسی پوشیده نیست که منابع طبیعی برای ما چه ارزشی دارد البته ممکن است توده های مردم به اندازه کافی در این حوزه دغدغه مند نشده باشند که وظیفه شما اطلاع رسانی و آگاه کردن مردم است.

وی با بیان اینکه راه صحیح آگاه کردن مردم در حفظ منابع طبیعی، آموزش در دبستان ها است، افزود: همچنین علما و روحانیت در منبرها و خطبه های نماز جمعه و صداوسیما باید این فرهنگ را به صورت غنی شده در اختیار مردم قرار دهند.

نماینده ولی فقیه در گلستان به نقش فرهنگ ساز برنامه های پربیننده اشاره کرد و گفت: قبل از اینکه دنیای مدرن به اهمیت منابع طبیعی پی ببرد، در منابع اسلامی هزاران توصیه و تأکید داشتیم که اهمیت این موضوع را برای ما بیشتر می کند.

وی با اشاره به اینکه قرآن اساس و ریشه همه توصیه ها برای حفاظت از منابع طبیعی است، افزود: قرآن می گوید ما شما را از این زمین درآوردیم و خدا از شما خواسته زمین را که مادر شما است، آباد نگه دارید. از همین یک جمله اهمیت زمین و آنچه مربوط به زمین است شناخته می شود.

آیت الله نورمفیدی با تأکید بر اینکه منابع ما مهم ترین انگیزه را می تواند در جامعه ایجاد کند، افزود: چه منبعی از قرآن و سیره و رفتار پیامبر (ص) و ائمه معصومین (ع) برای حفاظت از منابع طبیعی بهتر است.

وی تصریح کرد:  آموزه های دینی حتی از داده های علمی هم می تواند اثر عمیق تری بر مردم می گذارد، زیرا علم آگهی می دهد ولی دین اعتقاد و ایمان می دهد و انسان بر خلاف ایمان عمل نمی کند.

امام جمعه گرگان با بیان اینکه در نماز جمعه هم تأکید کرده ام که حداقل در اطراف زمین های کشاورزی خود را درختکاری کنید، افزود: این امر می تواند سرمایه عظیمی در حوزه منابع طبیعی ایجاد کند.

وی با بیان این که درختکاری در زمین های کشاورزی اگر هم دنیا نداشته باشد آخرت دارد، گفت: این حرف ها باید توسط همه زده شود و فرهنگ سازی آن برای توسعه و پیشرفت کشور بسیار مهم است.

وی خاطرنشان کرد: با همین زمین های کشاورزی ما می توان نیمی از نیازهای گندم کشور را تهیه کرد اگر کشاورزی ما توسعه یافته شود. خدا زمین و آب را به ما داده ولی باید درست مصرف کنیم. باید روی قطره قطره آب برنامه ریزی داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.