رئیس اتاق اصناف ایران با اشاره به آغاز به کار نمایشگاه های بهاره در ۵ نقطه تهران گفت: ۱۴ نمایشگاه غیرقانونی توسط شهرداری و نیروی های انتظامی در تهران در حال برگزاری است.

آغاز به کار نمایشگاه های بهاره / عرضه برنج، روغن، کره و شکر برای تنظیم بازار

به گزارش «قدس آنلاین»،  علی فاضلی در مراسم افتتاح نمایشگاه های بهاره با اشاره به اینکه این نمایشگاه در راستای حمایت از مصرف کننده برگزار می شود، گفت: البته اتاق های اصناف کشور معتقد هستند که در تامین کالا مشکلی وجود ندارد بنابراین برگزاری فروشگاه های بهاره را به صلاح نمی دانیم.

وی افزود: اما دولت معتقد است که به خصوص در کلان شهرها برگزاری فروش‌های فوق العاده و بهاره در دستور کار قرار گیرد به همین جهت اتاق های اصناف اقدام به برگزاری نمایشگاه کرد.

رئیس اتاق صناف ایران با اشاره به اینکه امروز همزمان ۲۰ نمایشگاه در استان تهران افتتاح می شود، اظهار داشت: هدف ما این است که به هر وسیله ای خدمات بهتری را در قالب یک پکیج در اختیار شهروندان قرار دهیم.

فاضلی با اشاره به توزیع اقلام تنظیم بازار از سوی دولت در این نمایشگاه ها گفت: دولت قصد دارد تا برنج، روغن، کره و شکر را برای تنظیم بازار در این نمایشگاه ها عرضه کند.

وی با اشاره به عرضه پوشاک، کیف، کفش، آجیل و خشکبار در این نمایشگاه ها گفت: دستگاه های نظارتی در این نمایشگاه به طور کامل حضور دارند و امسال از سال های گذشته پررنگ تر نظارت انجام می گیرد.

رئیس اتاق صناف ایران با انتقاد از نبود امکانات رفاهی برای نمایشگاه های بهاره اظهار داشت: متاسفانه این مشکل را در کل کشور داریم که امکانات مناسبی برای نمایشگاه ها وجود ندارد و همیشه معتقدم که در شان ملت و اصناف ما نیست تا زیر چادر نمایشگاه عرضه شود. اما به واسطه کمبود امکانات مبجوریم به این شیوه بسنده کنیم.

فاضلی با اشاره به برگزاری نمایشگاه های بهاره در ارم، حکیمیه، بوستان ولایت، خاوران و مصلی اظهار داشت: متاسفانه علیرغم مصوبات شورای تامین شاهد برگزاری نمایشگاه های دیگری هم هستیم که اینها غیرقانونی هستند و این یک مصیبت در ساختار اقتصادی کشور است.

وی با بیان اینکه فرماندار، ۱۴ نمایشگاه را غیرقانونی اعلام کرد و اسامی آن را به نیروی انتظامی داده است گفت: اما متاسفانه این نمایشگاه ها از سوی نهادهای نظامی و یا تحت نظر شهرداری برگزار می شود که نیروی انتظامی حق ورود ندارد.

فاضلی در پاسخ به مهر در خصوص اختصاص بخشی از نمایشگاه به آسیب دیدگان پلاسکو گفت: ما نمی توانیم همه امکانات را به دو بخش اخصاص دهیم زیرا این نمایشگاه باید برای تامین نیاز همه مردم باشد بنابراین نمی توان فقط یک صنف را در نمایشگاه عرضه کرد.

گفتنی است این نمایشگاه از ۱۰ صبح تا ۹ شب با تخفیف های ۱۵ تا ۲۰ درصدی  برگزار می شود و فقط اجناس ایرانی در این نمایشگاه ها به فروش می رسد.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.