بجنورد- مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی از رهاسازی بخشی از آب سد شیرین دره در روزهای آتی خبر داد و به پیامدهای احتمالی آن، به ساکنان پایین دست این سد هشدار داد.

بخشی از آب سد شیرین دره خراسان شمالی رهاسازی می شود
به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی؛ سیدابرهیم علوی اظهار کرد: بخشی از آب سد شیرین دره، پانزدهم تا هجدهم اسفندماه جاری به صورت مدیریت شده رها می شود. 
وی افزود: با توجه به عنایت خداوند و بارندگی های مناسب، حجم آب در سد شیرین دره افزایش یافته بنابراین سرریز شدن این سد محتمل است.
وی افزود: به منظور پیشگیری از سرریز سد و پیامدهای ناخواسته آن، بخش قابل توجهی از آب این سد از روز یکشنبه پانزدهم اسفندماه جاری تا چهارشنبه هجدهم اسفندماه به مدت چهار روز به صورت مدیریت شده رها می شود.
علوی گفت: بر همین اساس از اهالی و ساکنان پایین دست سد شیرین دره و روستاهای حاشیه رودخانه شیرین دره بویژه روستاهای
محمدآباد، بازارقارناس، حصه گاه، قلندرتپه، چشمه گاه، پیشقلعه، کوشکی کیکانلو، چوپلی تپه، آغمزار، گزآباد، عشق آباد، شش خانه، قسطی، قلعه بید، قره آغاج، دشتک سفلی، دشتک علیا، خرمده شرقی، خرمده غربی، کوشکی راجی و کوشکی ترکمن درخواست می شود به منظور پیشگیری از خسارت و تبعات ناخواسته قرارگیری در مسیر جریان آب، هشیاری لازم را داشته باشند.
وی تاکید کرد: از مردم درخواست می شود از استقرار در مسیر و حریم و بستر رودخانه شیرین دره خودداری کنند. 
وی تصریح کرد: با رهاسازی بخشی از آب سد شیرین دره ممکن است برخی راه های ارتباطی روستاها به صورت محدود مسدود شود که ضروری است روستاییان تمهیدات لازم را در این باره پیش بینی کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.