بوشهر- وزیر جهاد کشاورزی شامگاه چهارشنبه وارد بوشهر شد و مورد استقبال مقامات محلی قرار گرفت.

وزیر کشاورزی به بوشهر سفر کرد

به گزارش قدس آنلاین، محمود حجتی در بدو ورود در جمع خبرنگاران سرکشی از  بخش‌های کشاورزی و شیلاتی را از اهداف سفر به استان بوشهر دانست و اظهار داشت: استان بوشهر در زمینه صید، صیادی و آبزی‌پروری در کشور پیشگام است که در این سفر طرح‌های آبزی‌پروری مورد بازدید و بررسی قرار می‌گیرد.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اجرای طرح آبیاری نوین در اراضی نخلستان‌های آب‌پخش افزود: توسعه طرح‌های آبیاری تحت فشار و تغییر شیوه آبیاری در اراضی نخلستان‌های استان بوشهر با تلاش استاندار بوشهر حدود یکسال پیش کلید خورد که با همکاری همه دستگاه‌های اجرایی این طرح در منطقه آب پخش دشتستان عملیاتی شد.

حجتی با بیان اینکه طرح آبیاری تحت فشار در اراضی نخلستانی آب‌پخش بصورت پایلوت اجرایی شده گفت: روند اجرایی این طرح بسیار مطلوب است که امید می‌رود در سایر نخلستان‌های این استان اجرایی شود.

وی نشست با صیادان، آبزی‌پروران و کشاورزان را از دیگر برنامه‌های این سفر دانست و گفت: شدت بارندگی در برخی استان‌ها به زیرساخت‌ها خسارت زد که اکنون برآورد خسارت و برای بررسی تامین اعتبارات به ستاد بحران کشور ارسال شده و سپس برای تخصیص اعتبار به سازمان برنامه و بودجه ارجاع داده می‌شود.

وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر حل مشکلات خسارت دیدگان از سیل گفت: امید است دولت حداقل کمکی برای خسارت دیدگان  تخصیص دهد تا آلام و آسیب‌های آنان کاهش یابد.

حجتی با اشاره به اینکه دولت برای ۴ استانی که بیشترین خسارت دیده‌اند اعتباراتی تخصیص داد افزود:  برای هر یک از استان‌های فارس، بوشهر، کرمان و هرمزگان هر کدام به صورت اضطراری ۵ میلیارد تومان تخصیص داد که در مجموع به این استان‌ها ۲۰ میلیارد تومان برای جبران بخشی از خسارات‌ها پرداخت کرد.

وی تاکید کرد: امید می‌رود پس از برآورد خسارت‌ها دولت، اعتباراتی در چارچوب ردیف‌ها، برنامه‌ها و  از محل‌های ماده ۱۰ و ۱۲ ستاد حوادث کشور به این استان‌ها تخصیص دهد.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.