شب گذشته نیز مراسم عزاداری در سراسر کشور، از جمله در حرم مطهر امام خمینی(ره) برگزار شد. سخنران این مراسم، حجت‌الاسلام سید مجتبی نورمفیدی از اساتید حوزه علمیه قم بود.

برگزاری سوگواری حضرت زهرا (س) در سراسر کشور

به گزارش قدس آنلاین به نقل از الف، آیین سوگواری حضرت صدیقه طاهره(س) در دفتر رهبر معظم انقلاب در قم، بیوت مراجع تقلید و دفاتر علما به مناسبت سالروز شهادت آن بانوی بزرگوار برگزار شد و همزمان در سراسر کشور مراسم عزاداری برقرار بود.به گزارش آنا، آیین سوگواری حضرت صدیقه طاهره(س) در دفتر رهبر معظم انقلاب در قم، بیوت مراجع تقلید و دفاتر علما به مناسبت سالروز شهادت آن بانوی بزرگوار برگزار شد و همزمان در سراسر کشور مراسم عزاداری برقرار بود.
 
حسینیه امام خمینی(ره) تهران ـ بیت رهبری ـ نیز دیشب شاهد مراسم سوگواری بزرگ بانوی دو عالم با حضور رهبر معظم انقلاب بود و حجت‌الاسلام عالی در این مراسم سخنرانی کرد.
 
رسا نیز گزارش داد که شهر مقدس قم نیز در سالروز شهادت بانوی بزرگ اسلام، حال و هوای دیگری داشت و مردم انقلابی و ولایی با حضور در حرم کریمه اهل بیت(ع)، مسجد مقدس جمکران و دسته‌های عزداری به سوگواری پرداختند.
 
مراسم عزاداری و سوگواری حضرت زهرا(س) در دفاتر حضرات آیات لطف الله صافی گلپایگانی، حسین وحید خراسانی، ناصر مکارم شیرازی، حسین نوری همدانی، سید موسی شبیری زنجانی، جعفر سبحانی، عبدالله جوادی آملی و سید محمد علی علوی گرگانی برگزار شد.
 
در این مراسم‌ها سخنرانان به بیان فضائل و مناقب حضرت زهرا(س) پرداختند و مداحان نیز روضه‌خوانی کردند.
 
همچنین طبق سنوات گذشته حضرات آیات صافی‌گلپایگانی و وحید خراسانی همگام با دیگر مردم با پای پیاده در مراسم عزاداری حضرت فاطمه زهرا(س)شرکت کردند.
 
در دفتر رهبر معظم انقلاب در قم نیز مراسم سوگواری بانوی بزرگ اسلام برگزار شد و سخنران این مراسم به تبیین شخصیت والای حضرت زهرا(س) پرداخت و یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های ایشان را دشمن‌شناسی و معرفی دشمن به مردم دانست.
 
طبق اعلام کمیته جستجوی مفقودین ستادکل نیروهای مسلح در ایام عزاداری فاطمیه دوم، پیکر مطهر 224 شهید دفاع مقدس در 31 استان تدفین می‌شوند که هویت 30 تن از این شهیدان گرانقدر شناسایی شده و 194 پیکر به‌صورت گمنام در مراسمی باشکوه در 112 نقطه کشور تشییع و خاکسپاری شدند.
 
این شهیدان در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، زنجان، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، تهران، البرز، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خراسان شمالی، خوزستان، سمنان، گلستان، فارس، کهگیلویه و بویراحمد، هرمزگان، بوشهر، قزوین، قم، کرمان، سیستان و بلوچستان، گیلان، لرستان، مازندران، مرکزی، کرمانشاه، ایلام، کردستان، همدان و استان یزد تشییع و به خاک سپرده شدند.
 
همچنین 5 شهید مدافع حرم در قم حرم اهل بیت(ع) از مسجد امام حسن عسکری(ع) تا حرم مطهر تشییع و پس از اقامه نماز از سوی حضرت آیت‌الله نوری همدانی برای خاکسپاری در قطعه شهدای مدافع حرم آرامستان بهشت معصومه(س) منتقل شدند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.