سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که هیأت معارضان در مذاکرات ژنو قدرت این را ندارد که با دولت سوریه به توافق برسد.

روسیه: ایران و روسیه ۵۱۵ سال روابط دو جانبه دارند/ هیأت معارضان مذاکرات ژنو را «خراب» کرده است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، «ماریا زاخاروا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه در واکنش به بی نتیجه بودن مذاکرات ژنو تا کنون، هیأت معارضان را به نداشتن اراده‌ای برای توافق متهم کرد.

بنا بر اعلام شبکه الحدث، این مقام روسی همچنین گفته است که هیأت معارضان گفت‌وگوی کامل با دولت را رد می‌کند و مذاکرات را «خراب» کرده است.

معارضان سوری، پیش از این بررسی موضوع «مبارزه با تروریسم» را در مذاکرات ژنو رد کرده بودند.

زاخاروا ادامه داد: علی رغم مذاکرات، اما تردیدهایی درباره توانایی معارضان برای رسیدن به یک راه‌حل وجود دارد.

او افزود: ما همچنان از مذاکرات آستانه برای حمایت و پشتیبانی از مذاکرات ژنو بهره می‌بریم.

مذاکرات ژنو4 در روز پنج شنبه هفته گذشته در سوئیس آغاز شد و به گفته «استیفان دی میستورا» نماینده سازمان ملل در سوریه، تا شامگاه جمعه (فردا) به طول خواهد انجامید؛ در حالی که هنوز نتیجه مشخصی از این مذاکرات حاصل نشده است.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه درباره روابط مسکو و تهران نیز گفت: روسیه و ایران امسال پانصد و پانزدهمین سال برقراری روابط دوجانبه‌شان را جشن خواهند گرفت. ایران یک شریک منطقه‌ای نزدیک روسیه است و پیوندهای روسیه و ایران مبتنی بر سالها دوستی، درک و اعتماد متقابل شکل گرفته است.

ماریا زاخارُوا به جنجال اخیر در آمریکا درباره تماسهای وزیر دادگستری آمریکا با سفیر روسیه در واشنگتن هم واکنش نشان داد. او ضمن «شرم‌آور» خواندن جنجال ایجاد شده در این باره، آن را «خرابکاری رسانه‌ای» خواند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.