لوچو فارغ از اینکه در این فصل چند جام کسب خواهد کرد، هزینه سنگینی روی دست باشگاه در دوران حضورش گذاشته است.

هزینه ۳۴۳ میلیون یورویی بارسلونای انریکه در طول سه فصل!

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از طرفداری، لوئیز انریکه، سرمربی بارسلونا در حالی در پایان فصل جاری این تیم را ترک خواهد کرد که در طول سه فصل حضورش در نیوکمپ، ۳۴۳ میلیون یورو برای خرید بازیکنان جدید هزینه کرد.

به گزارش as، داستان انریکه و بارسلونا تنها سه فصل خواهد داشت و این مربی در پایان همین فصل، نیوکمپ را ترک خواهد کرد. انریکه در دو فصل گذشته از ۱۰ جام ممکن، ۸ جام را کسب کرده است. در این فصل نیز علاوه بر فینالیست شدن در کوپا دل ری، شانس خوبی برای قهرمانی در لالیگا دارد. ضمن اینکه احتمالا باید با اروپا خداحافظی کند. اما انریکه در این سه فصل چه هزینه‌ای روی دست باشگاه گذاشت؟

به عقب برگردیم. تابستان ۲۰۱۴ بود که انریکه رسما به عنوان سرمربی جدید تیم منصوب شد. از آنجا که به گفته پیکه، بارسا در آن زمان یک فاجعه را تجربه می‌کرد، انریکه با هزینه‌ای ۱۷۰ میلیون یورویی کار را شروع کرد. تراشتگن (۱۲)، متئو (۲۰)، لوییس سوارز (۸۱.۷)، ایوان راکیتیچ (۱۸)، داگلاس (۴ )، فرمایلن (۱۹)، کلودیو براوو (۱۲) و آلن هالیلوویچ (۲.۵). فصل اول با کسب سه گانه به پایان رسید.

در تابستان بعدی علی‌رغم اینکه بارسا از خرید بازیکن جدید محروم بود، الیکس ویدال (۱۸) و آردا توران (۳۴) را به خدمت گرفت. این فصل نیز با دو گانه به پایان رسید. البته سوپرکاپ اروپا و جام باشگاه‌های جهان را نیز باید به این دو جام اضافه کرد. تابستان سال سوم نیز بارسا گرد و خاک به راه انداخت و آندره گومز (۳۵)، دنیس سوارز (۳.۲۵)، سیلسن (۱۳)، ساموئل اومتیتی (۲۵)، دینیه (۱۶.۵) و آلکاسر (۳۰) را به خدمت گرفت. 

انریکه ۱۶ بازیکن جدید در این سه فصل جذب کرد که فقط چهار بازیکن هم اکنون در تیم حضور ندارند. مجموع این هزینه‌ها رقم ۳۴۳ میلیون یورو را نشان می دهد. تقریبا ۱۱۴ میلیون هزینه برای هر فصل. فارغ از اینکه انریکه در نهایت با چند افتخار نیوکمپ را ترک خواهد کرد، باید اعتراف کرد مربی چندان ارزان قیمتی برای بارسلونا نبوده است!

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.