گرگان- امام جمعه گرگان گفت: سازمان ملل با انتخاب نماینده عربستان برای وضع استانداردهایی در حقوق بشر نشان داد که در این امر به دنبال تأمین منافع امریکایی ها است.

سازمان ملل تأمین منافع امریکایی ها را مدنظر دارد

به گزارش قدس آنلاین، آیت الله سیدکاظم نورمفیدی در خطبه های نماز جمعه گرگان اخلاق را چهارجوبه پیکره زندگی عنوان و اظهار کرد: باید مراقب باشیم که این چهارچوبه به هم نریزد.

وی با بیان اینکه زبان به دلیل نقش مهمی که در اخلاق دارد، مانند کلید آن شمرده می شود، افزود: امام علی (ع) فرموده اند زبان مومن پشت سر قلب او است و قلب منافق هم پشت سر زبان او است و به همین دلیل مومن هرچه می خواهد بگوید بررسی می کند که آیا خیری در آن نهفته است یا اگر شری در آن کلام باشد، آن را مخفی می کند.

نماینده ولی فقیه در گلستان با اشاره به اینکه قلب مؤمن لجام زبان اوست، افزود: ما امروز از ناحیه زبان به بسیاری از مشکلات اخلاقی و اجتماعی گرفتار شده ایم.

وی با اشاره به روایتی از امام علی(ع) مبنی بر اینکه ایمان یک انسان روبه راه نمی شود مگر اینکه قلب او  روبه راه شود، افزود: ایمان به خدا قلب را سالم می کند و اگر قلب ما ناپاک باشد ایمان ما مشکل دارد.

آیت الله نورمفیدی خطاب به نمازگزاران و مؤمنان گفت: مراقب باشید که با زبان خود آبرو و حیثیت مردم را به بازی نگیرید و معیار مسلمانی این است که مردم از دست وزبان انسان احساس امنیت کنند.

وی فضای مجازی را فرصتی برای رفتار آزادانه و بدون مراقبت زبان انسان دانست و گفت: در فضای مجازی شاهدیم تهمت هایی به افرادی می زنند که حتی شیطان هم این کار را نمی کند.

آیت الله نورمفیدی در خطبه دوم نماز جمعه هم به سالروز تأسیس کمیته امداد امام خمینی(ره) اشاره کرد و گفت: کمیته امداد طی این سال های فعالیت خود فقط به دنبال نان بردن سرسفره مردم نبوده است.

صدقه ۷۰ میلیاردی ایرانی ها در سال گذشته

وی ادامه داد: کمیته امداد برای مردم کار هم ایجاد کرده و در سال گذشته ۱۰۰ هزار شغل با کمک این نهاد حمایتی و بانک ها برای خانوارهای تحت پوشش آن ایجاد شده است.

آیت الله نورمفیدی با بیان اینکه خداوند متعال نیکوکاری را بسیار دوست دارد، افزود: از خانواده ها انتظار می رود در این روزها که به ایام نیکوکاری نام گذاری شده، برای خوشحال کردن خانواده های مستضعف اقدام کنند.

وی به کمک ۷۰ میلیارد تومانی مردم ایران در سال گذشته به کمیته امداد اشاره کرد و گفت: خداوند از همه آن ها که کمک کردند خشنود است و امیداریم باعث کمک در زندگی خود آن ها بشود.

امام جمعه گرگان همچنین به ۱۵ اسفند و روز درختکاری اشاره کرد و گفت: در گذشته اهمیت منابع طبیعی به درستی برای مردم روشن نبود اما امروز اهمیت آن برای همه دنیا روشن است.

وی لطمه به منابع طبیعی را لطمه به زندگی و آسایش خود مردم دانست و گفت: همه مردم باید در برابر خسارت هایی که به منابع طبیعی وارد می شود، احساس مسئولیت کنند.

سازمان ملل به دنبال تأمین منافع امریکایی ها است

آیت الله نورمفیدی در ادامه این خطبه به انتخاب نماینده عربستان از سوی سازمان ملل متحد برای وضع استاندارد در حقوق بشر اشاره کرد و گفت: به کسی مسئولیت داده اند که کشور متبوعش در یمن نسل کشی می کند و ۴۰۰ کودک را در این کشور کشته است و بیش از ۲ هزار کودک را هم زخمی کرده است.

وی با بیان اینکه سازمان ملل بازوی امریکا شده است، افزود: مسئولیت دیگر این فرد ارائه گزارش از کشورهایی است که حقوق بشر در آن ها نقض می شود.

وی ادامه داد: سعودی ها یمن را با بمب های خود نابود کرده اند اما نماینده این کشور مسئول حقوق بشر شده و کاری کرده اند که سروصدای دیده بان حقوق بشر هم بلند شود.

آیت الله نورمفیدی همچنین اذعان کرد: این آقایان که خود را نماینده حقوق بشر می دانند از این طریق وارد مبارزه با ایران شده اند و می گویند ایران ناقض حقوق بشر است.

وی ادامه داد: سازمان ملل که قرار بود از حقوق ملت ها دفاع کند شده بازوی دست آمریکا و یار و یاور تامین منافع آن ها. آیا هدف تشکیل سازمان ملل این ها بوده؟

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.