تبریز- امام جمعه تبریز با تاکید بر اینکه با شعار تک رقمی شدن تورم نمی‌توان مشکلات مردم را برطرف کرد، گفت: در چندین سال گذشته کدام محصول و کالا گران نشده است؟ در تبلیغات انتخابات گفته می‌شد که معیار تورم جیب مردم است نه آمار دولت، پس چرا اکنون صرفاً آمار دستگاه‌های دولتی در این باره اعلام می‌شود؟

 شعار تک رقمی شدن تورم مشکلات مردم را برطرف نمی کند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز در مصلای امام خمینی(ره)به رهنمودهای مقام رهبری در خصوص مسایل اقتصادی اشاره کرد و افزود: ایشان در دیدار با مردم تبریز موضوعات مهمی همچون رکود، گرانی، تورم و بیکاری در کشور را بیان کردند، که باید در عمل به این رهنودهای دولت محترم عزم و اراده جدی از خود نشان دهد.

وی ادامه داد: در حال حاضر باید تولید و سرمایه گذاری در کشور جدی گرفته شود ، زیراکه بدون توجه به این دو مقوله نمی توان بر بیکاری، تورم و گرانی در کالاهای مختلف غلبه کرد.

آیت الله مجتهدشبستری افزود: دولت سالانه ۱۶۰ هزار فرصت شغلی ایجاد کرده اما باید تلاش های وافری در اشتغالزائی به انجام دهد و این رقم را تا ۳۰۰ هزار در سال برساند.

وی با بیان اینکه همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب در دیدار امسال با مردم آذربایجان تاکید فرمودند مردم از مشکلات اقتصادی رنج می‌برند و حضورشان در راهپیمایی ۲۲ بهمن تنها حمایت از نظام اسلامی و انقلاب بود وگرنه مردم از مشکلاتی همچون بیکاری رکود و تورم گله‌مند هستند.

عضو خبرگان رهبری افزود: وضعیت برخی کارخانه‌ها و کارگران واقعاً اسف‌بار است و اگر خودمان را جای آنان بگذاریم، متوجه خواهیم شد در چه رنج و دردی هستند بنابراین با زندگی اشرافی نمی‌توان به دردها و مشکلات اقتصادی مردم عزیز پی برد.

امام جمعه تبریز با تاکید بر اینکه با شعار تک رقمی شدن تورم نمی‌توان مشکلات مردم را برطرف کرد، گفت: در چندین سال گذشته کدام محصول و کالا گران نشده است؟ در تبلیغات انتخابات گفته می‌شد که معیار تورم جیب مردم است نه آمار دولت، پس چرا اکنون صرفاً آمار دستگاه‌های دولتی در این باره اعلام می‌شود؟!

وی ادامه داد: چرا سخنی از کاهش ارزش پول ملی نمی‌گویند و آماری مثل قدرت خرید مردم، کاهش تورم و ایجاد اشتغال می‌گویند که اغلب با واقعیت‌ها منطبق نیست.

آیت‌الله مجتهد شبستری با اشاره به اینکه کشور ما کمبود نقدینگی ندارد، گفت: به دلیل رکود و ضعف در مدیریت اقتصاد، منابع به سمت سرمایه‌گذاری سوق داده نمی‌شود و تنها راهکار حل آن، کنار گذاشتن مدیران نالایق، امید کندن از آمریکا و غرب و امیدواری به مردم است که در این راه باید به ظرفیت‌های داخلی مردم، اجرای اصل ۴۴، حمایت از تولید داخلی، مبارزه با واردات بی‌رویه و قاچاق کالا تکیه کرد.

وی افزود: خرید چند هواپیمای خارجی، توافق با خودروسازان فرانسوی و قراردادهای وارداتی از کره و چین مگر به نفع کشور است؟ در پسابرجام قراردادی با شرکت‌های خودروسازی فرانسوی منعقد شد که سبب شد عملاً در کشور چیزی به نام صنعت خودروسازی نخواهیم داشت.

خطیب جمعه تبریز با اشاره به ۱۴ اسفند سالروز دستور امام خمینی (ره) مبنی بر تشکیل کمیته امداد ، گفت: این مجموعه با هدف حمایت از محرومان جامعه و با ماموریت مبارزه با اشرافیت، شناخت نیازمندان واقعی، اتخاذ خط مشی های رفع محرومیت و تلاش برای خودکفائی خانواده های نیازمند ایجاد شده است.

آیت الله مجتهدشبستری ادامه داد: کمیته امداد امام خمینی باید بر همین اساس تلاش های بیشتری برای کاهش فاصله طبقاتی در کشور انجام دهدو دولت نیز باید در این زمینه بیش از پیش از خود تلاش نشان دهد.

وی به ۱۵ اسفند روز درختکاری اشاره کرد و با بیان اینکه درخت از نعمات پرثمر خداوند است، اظهار کرد: بیشتر نیازهای بشر از همین درخت و گیاهان مختلف تامین می شود که باید برای حفظ و حراست از منابع طبیعی و محیط زیست آحاد مردم حساسیت خاصی داشته باشند.


آیت الله مجتهدشبستری با اشاره به وضعیت آلودگی هوای تبریز در سالجاری و اینکه در بسیاری از روزها این شرایط از تهران نیز بدتر شده است، گفت: موضوع درخت و درختکاری که برای تصفیه هوا و تلطیف آن نقش مهمی دارد، باید توسط مسئولان و مردم این شهر مورد توجه جدی قرار بیگرد.

اعلام حمایت امام جمعه محبوب تبریز از کمپین فروش کالای ایرانی                                                                                                                               

  آیت الله مجتهد شبستری امام جمعه تبریز و نماینده محترم ولی فقیه در استان آذربایجان شرفی امروز در خطبه های نماز جمعه با حمایت از کمپین فروش کفش ایرانی، ضمن اشاره به تاثیرات خوب این کمپین از طرف اصناف وبازاریان تبریز، باقسم دادن مردم به عصمت حضرت زهرا سلام الله علیها، به خریداجناس داخلی تاکید فرمودند.

ایشان با تشکر از بانیان این کمپین همکاری مردم را بسیار حایزاهمیت بیان کرده و از بازاریان تبریز به جهت این حرکت خودجوش تقدیر نمود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.