قزوین - امام جمعه قزوین از طرح حقوق‌های نجومی مصوب مجلس گفت: امام راحل فرمودند، خدا نکند که سیاست حکومت روی آوردن به اغنیا و پشت کردن به محرومان شود چراکه این روش با روش انبیا، اولیا و معصومین سازگار نیست.

تصویب حقوق‌های نجومی موجب شکاف طبقاتی و فقیرتر شدن مستضعفان می شود

به گزارش خبرنگارقدس آنلاین،نمازعبادی سیاسی جمعه این هفته قزوین به امامت آیت الله عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه وامام جمعه قزوین درمیعاد گاه عاشقان الله مسجدالنبی این شهر با حضوراقشارمختلف مردم برگزار گردید.

امام جمعه قزوین در خطبه‌ اول به ویژگی های منافقان اشاره کرد واظهارداشت: خدای متعال مؤمنان را به تقوا دعوت می‌کند و تقوای الهی را هرکسی نمی‌تواند درک کرده و بر اساس آن عمل کند چراکه به مقدماتی نیاز دارد.

وی با بیان اینکه هر کس به روز رستاخیز، کتاب خدا و پیامبران ایمان نداشته باشد درکی از تقوا ندارد، افزود: عالم در محضر خداست و هیچ چیزی خارج از اراده وی نمی‌تواند حرکت کند و هر کسی در ایمان به خدا استوار باشد و بداند برای قیامت خود چه فرستاده است، تقوای الهی پیشه کرده است.

امام جمعه قزوین اضافه کرد: افرادی که خدا را فراموش کرده‌اند، از تقوای الهی دور هستند و منافقان مصداق بارز فاسقان هستند که خدای متعال در قرآن به آن اشاره کرده است؛ منافق خود را به دنیا و دشمنان خدا نیازمند نشان می‌دهد.

عابدینی با اشاره نشانه‌های منافقان تصریح کرد: یکی از نشانه‌های آن‌ها خود کم‌بینی و حقارت در برابر دشمنان خداست و آن چیزی که به انسان عزت می‌بخشد، قرآن بوده و منافقان به خدا و رسولش ایمان ندارند و سهمی از عزت را نداشته و آرزوی سربلندی را به گور می‌برند؛ منافقان برای خود، جایگاه دینی، مردم و مملکت خود ارزشی قائل نیستند.

وی با بیان اینکه منافقان، شیاطین هستند و تمام دستورات شیطان را قبول می‌کنند، خاطرنشان کرد: آمریکا و انگلیس و دیگر شیاطین را منافقان تصدیق می‌کنند و در این میان ملت بزرگ ایران اسلامی حرف رهبری و امام راحل را می‌زنند که ما می‌توانیم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: هر کس از جنس انبیاء، امام و رهبر به میدان آید، خداوند او را به پیروزی می‌رساند و امروز افرادی که دل‌هایشان به بیماری نفاق دچار شود، برای به آغوش کشیدن آمریکا عجله دارند چراکه منافقان قلب‌هایشان مریض است و برای شیطان می‌رقصند.

عابدینی ضمن تقبیح منافقان تشریح کرد: مؤمنان جان خود را برای خداوند می‌دهند اما منافقان برای لبخند شیطان جان می‌دهند؛ منافقان دشمنان خدا را بزرگ می‌شمارند و عزت خود را از شیطان طلب می‌کنند، آن‌ها به معجزه اعتقادی ندارند.

امام جمعه قزوین در خطبه دوم نماز جمعه این هفته گفت: برگزاری ایام سوگواری حضرت زهرا(س) و تشییع دو شهید گمنام دفاع مقدس که برای دفاع از دین جانفشانی کردند، نشانه بلوغ فکری و بصیرت بالای ملت مسلمان ایران را نشان داد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با اشاره به پیروزی رزمندگان مقاومت تصریح کرد: پیروزی مقاومت در عراق، سوریه و یمن نشانه‌های قدرت حزب‌الله و دست برتر جبهه مؤمنان است.

عابدینی به بازار شب عید اشاره و مطرح کرد: نباید بیش از توان خود خرید کنیم؛ باید با حمایت از تولید داخل در تمام ایام سال اشتغال و بیکاری را از بین برد و در این زمینه هم نیاز است که تولیدکنندگان داخلی کیفیت و خدمات را ارتقا دهند.

وی با بیان اینکه تصویب حقوق‌های نجومی موجب دلسردی مردم و نخبگان شده است، ادامه داد: همچنین این عمل موجب شکاف طبقاتی و فقیرتر شدن مستضعفان شده و اغنیا غنی‌تر می‌شوند و انسان‌های حریص برای به دست آوردن قدرت، فساد همراه با نفاق را پیشه کرده و اعتماد به نظام را تضعیف می‌کنند.

خطیب جمعه قزوین با انتقاد شدید از طرح حقوق‌های نجومی مصوب مجلس گفت: امام راحل فرمودند، خدا نکند که سیاست حکومت روی آوردن به اغنیا و پشت کردن به محرومان شود چراکه این روش با روش انبیا، اولیا و معصومین سازگار نیست.

عابدینی افزود: سیدجمال‌الدین اسدآبادی می‌گوید هرچه در افکار و اندیشه‌های مردم کاشتم، نتیجه داد و هرچه روی پادشاهان کاشتم، نتیجه نداد که این سخن مصداق بارز روشنفکری و دوراندیشی است که امروز باید به آن توجه ویژه‌ای شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.