اهواز - خطیب نماز جمعه شادگان گفت: تأسیس کمیته امداد نشان دهنده توجه ویژه امام راحل به محرومین و مستضعفین بود.

تأسیس کمیته امداد توجه ویژه امام راحل به محرومان و مستضعفان بود

به گزارش قدس آنلاین حجت الاسلام سید مجید شرفی در خطبه های نماز جمعه این هفته شادگان که در محل مسجد حضرت امیر المومنین (ع) این شهر برگزار شدبا اشاره به فرا رسیدن ۱۴ اسفند ماه سالگرد تأسیس کمیته امداد و هفته احسان و نیکوکاری اظهار کرد: تاسیس کمیته امداد به فرمان بنیان گذار انقلاب اسلامی یکی از خدمات ارزشمند نظام و انقلاب اسلامی است.

وی افزود: اهمیت این نهاد مقدس در نظام اسلامی به حدی است که حضرت امام (ره) بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، دستور تشکیل امداد را صادر می فرماید.

خطیب جمعه شادگان عنوان کرد: محرومان ولی نعمت انقلاب هستند و سالروز تاسیس امداد روز مبارک و با برکت برای فقرا و نیازمندان است.

حجت الاسلام شرفی از خدمات ارائه شده توسط این نهاد تقدیر وتشکر کرد و ادامه داد: امروز کمیته امداد امام خمینی (ره) پناهگاه محرومان و یتیمان است.

وی در فراز دیگری از خطبه های خود، با اشاره به فرا رسیدن هفته احسان و نیکوکاری گفت: هفته احسان و نیکوکاری فرصت مغتنم و شایسته ای برای رسیدگی به حال نیازمندان و محرومان حقیقی جامعه است.

امام جمعه شادگان افزود: انجام دادن کار خیر دارای اجر و پاداش فراوانی دارد و آن کسانی که از توانایی مادی خوبی برخوردار هستند بایستی به یاری همنوعان خود بشتابند.

حجت الاسلام سید مجید شرفی در خطبه های خود، با اشاره به ۱۵ اسفند روز درختکاری و آغاز هفته منابع طبیعی از مردم خواست تا با مشارکت در غرس نهال به عنوان سنت حسنه دینی در حفظ و توسعه فضای سبز این شهرستان اهتمام کنند.

وی در ادامه بیان‌ کرد: امروز حفظ منابع طبیعی یکی از واجبات است و اهمیت دادن به درختکاری مایه حیات است و برای جلوگیری از آلودگی هوا و ... باید منابع طبیعی را حفظ کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.