مشهد- تولیت آستان قدس رضوی گفت: نظام سازی قرآنی بر اساس آموزه‌های دینی از دغدغه‌های اصلی همه امامان و پیشوایان دین بوده است.

نظام سازی قرآنی بر اساس آموزه‌های دینی از دغدغه‌های اصلی پیشوایان دین بوده است

به گزارش قدس آنلاین، آیت الله سیدابراهیم رئیسی روز جمعه با اشاره به ابتلائات سخت امامان و انبیاء الهی، خاطرنشان کرد: از آدم ابوالبشر تا پیامبر خاتم(ص) و همه امامان معصوم(ع) همگی به ابتلائات و آزمایش‌های گوناگون الهی مبتلا شده‌اند، تاجایی‌که وجود مقدس رسول اکرم(ص) فرمودند «هیچ پیغمبری همچون من اذیت نشد».

وی افزود: ابتلا به بلاها و آزمایش‌های الهی، فلسفه آفرینش انسان بوده و اگر انسان در این ابتلاها منافع خود را فراموش کند و تنها برای دین و قرآن و ارزش‌های الهی گام بردارد، آنگاه به ابتلائات اولیاء الهی مبتلا شده که شایسته حمد است.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان با بیان اینکه نظام سازی قرآنی بر پایه آموزه‌های دینی یکی از دغدغه‌های اصلی تمام امامان معصومین(ع) و اولیای الهی بوده است، ابراز داشت: اقامه دین خدا، امر به خوبی‌ها و نهی از پلشتی‌ها و زشتی‌ها، نجات مستضعفین در عالم، گره گشایی از مشکلات مردم و نزدیکی انسان‌ها به پروردگار متعال از دغدغه‌های اولیاء الهی و انسان‌های سالک الی الله است.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه زندگی یک انسان سالک الی‌الله باید در راستای آموزه‌های الهی و پیروی از امامان معصومین (ع) شکل بگیرد، تصریح کرد: آنچه در زندگی ائمه معصومین (ع) بیش از همه برای بشریت جلوه داشته، مبتلا شدن آنها به ابتلائات و آزمون‌های بزرگ الهی و خارج نشدن از صراط مستقیم و رضای الهی است.

تولیت آستان قدس رضوی به سختی‌ها و مشکلاتی که حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) برای حفظ اسلام ناب متحمل شدند، اشاره و بیان کرد: تمام امامان معصوم(ع) در جهت حفظ اسلام و ولایت گام برمی‌داشتند و در این راه دچار ابتلائات فراوانی شدند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.