۱۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۱
کد خبر: 509399

به مناسبت فرا رسیدن عید نوروز و عید مادران در ماه مارس سال جاری در تاجیکستان این کشور ۱۳ روز تعطیل است.

تاجیکستان در ماه مارس ۱۳ روز تعطیل است

به گزارش «قدس آنلاین»،  بر اساس تقویم رسمی تاجیکستان در ماه مارس سال جاری در این کشور به انضمام روزهای شنبه و یک شنبه که تعطیلی هفتگی می‌باشد، ۱۳ روز تعطیلی اعلام شده است.

بنابر گزارش فدراسیون کارگری مستقل تاجیکستان، روزهای ۴، ۵، ۸، ۱۱، ۱۲، ۱۸، ۱۹، ۲۱ تا ۲۶ ماه مارس در این کشور تعطیل رسمی اعلام شده است.

در تاجیکستان بیش از ۶۰ عید قرار دارد که معروف ترین آنها ۲۱ – ۲۴ مارس عید نوروز، ۸ مارس عید مادران، ۲۷ ژوئن روز وحدت ملی، ۹ سپتامبر روز استقلال، عید فطر، عید قربان، روز زبان دولتی و روز قانون اساسی این کشور و اول ژانویه جشن سال نو میلادی می‌باشند.

همه سال یکی از مناطق تاجیکستان به عنوان میزبان نوروز معرفی می‌شود اما با این حال در تمام شهرها و روستاهای این کشور این عید باستانی باشکوه برگزار می‌شود.

در سال جاری شهرستان «تورسون زاده» ۶۰ کیلومتری غرب شهر دوشنبه پایتخت تاجیکستان میزبان مراسم اصلی نوروز در این کشور خواهد بود.

بنابر سخنان استاندار این منطقه بیش از یک کیلومتر خیابان این شهرستان گل کاری شده و برنامه های خاصی برای نوروز نیز صورت گرفته است.

انتظار می رود که در برنامه‌های نوروز تاجیکستان نمایندگان فرهنگی، هنرمندان، مسئولین و تجار مناطق مختلف کشورهای ازبکستان، افغانستان و ایران شرکت کنند.

قبلا «امامعلی رحمان» رئیس جمهور تاجیکستان آرم عید باستانی و بین المللی نوروز – ۲۰۱۷ را تایید کرد.

عکس این آرم را در پایان می توانید مشاهده کنید.

انتهای پیام/ح

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.