۱۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۳
کد خبر: 509444

دومین دوره رقابت‌های قرآنی شوق تلاوت در ۴ سبک برگزار شد که در این گزارش نفرات برتر هر سبک معرفی می‌شوند.

معرفی ستارگان قرآنی شوق تلاوت+ عکس

به گزارش «قدس آنلاین»،  دومین دوره رقابت‌های قرآنی شوق تلاوت در کربلا  برگزار شد.

این رقابت‌ها در ۴ سبک استاد عبدالباسط، مصطفی اسماعیل، شحات انور و منشاوی برگزار و قاریان نوجوان در هر سبک معرفی شدند که در ادامه با نفرات اول هر سبک آشنا می‌شویم.

محمدرضا فقیهی سال ۱۳۷۹ در خانواده ای مذهبی در تبریز متولد شد. وی از دوران کودکی با تشویق خانواده به سمت فعالیت‌های قرآنی روی آورد به طوری که در ۳ سالگی آیاتی از قرآن کریم به ویژه سوره مبارکه نبا را از حفظ می‌خواند.

پس از آن با یادگیری سواد قرآنی سعی در ارتقای توانمندی‌های خود در عرصه تلاوت کرد به طوری که از تلاوت های بیشتر قاریان صاحب سبک مصری تقلید می کرد؛ اما با رسیدن به سن بلوغ با تشخیص اساتید قرآن به سبک استاد منشاوی تلاوت می کند.

وی از سال گذشته نیز به سمت حفظ قرآن روی آورده و اکنون ۱۳ جز از قرآن را حفظ کرده است.

فقیهی معتقد است که باید زندگی قرآنی داشته باشیم به همین دلیل هنگام حفظ قرآن به ترجمه آنها نیز توجه می‌کنم.

این قاری نوجوان به همسالان خود پیشنهاد کرد که در هر زمینه قرانی که توانمندی دارند ورود پیدا کنند تا به فوز عظیم نائل شوند.

محمدمهدی بهاری متولد ۱۳۸۴ از قزوین است که به واسطه اینکه پدرش جلسه قرآن داشت از ۴ سالگی در کلاس‌های قرآنی حضوری شایسته داشت.

وی با تلاوت استاد عبدالباسط به فعالیت‌های قرآنی علاقه مند شد اما پس از مدتی به تقلید تلاوت استاد مصطفی اسماعیل پرداخت.

بهاری سال گذشته نیز در رقابت‌های شوق تلاوت شرکت کرد اما امسال با تلاش مضاعف توانست رتبه نخست دومین دوره این رقابت‌ها در سبک استاد مصطفی اسماعیل را کسب کند.


امیررضا خسروی متولد سال ۱۳۷۶ در مشهد مقدس است. وی در دوران راهنمایی پس از شنیدن صوت تلاوت زیبا توسط یکی از دوستانش به تلاوت قرآن علاقه مند شد و به صورت حرفه ای به تلاوت قرآن روی آورد.

وی پس از آن از تلاوت های استاد غلوش تقلید کرد اما پس از مدتی مقلد سبک استاد شحات انور شد و پس از همراهی با طرح ملی تلاوت و ارتقای توانمندی‌هایش توانست در دومین دوره رقابت‌های شوق تلاوت در سبک استاد شحات انور مقام نخست را کسب کند.

سیدمحمدجواد هاشمی متولد سال ۱۳۸۱ در مشهدمقدس است که از ۳ سالگی به همراه خانواده در جلسه محمد بیداد حضور یافت و به تلاوت استاد عبدالباسط علاقه مند شد و همچنان نیز در این سبک تلاوت میکند.

پس از آن با طرح ملی تلاوت آشنا شد و از محضر اساتیدی همچون محمدجواد پناهی پنجه و مجتبی سادات فاطمی بهره گرفت. وی هم اکنون مرتل نوجوان حرم حضرت امام رضا(ع) است.

به گزارش فارس، طرح ملی تلاوت از سال ۱۳۹۱ آغاز شده است و از سال گذشته به منظور تشویق بیشتر نوجوان رقابت‌های قرآنی شوق تلاوت طراحی و اجرایی شد.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.