بیرجند_ رئیس کل زندان ها و اقدامات تأمینی کشور با بیان اینکه توجه به ارزش های اسلامی در زندان مورد توجه قرار گرفته است گفت: سال گذشته ۳۸۰ هزار نفر از زندانیان در کلاس های قرآن، روخوانی، تجوید و سایر معارف اسلامی شرکت کردند.

توجه به ارزش های اسلامی در زندان/ بیش از ۴ هزار نفر زندانی بی سواد موفق به کسب مدرک سوادآموزی شدند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، اصغر جهانگیر صبح شنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان کرد: از سال ۱۳۶۴ تاکنون همه مسئولان این سازمان تلاش می کنند راهی برای بازگشت شرافتمندانه زندانیان باز شود تا افراد صالح به جامعه باز گردند.

وی تصریح کرد: سازمان زندان ها یک سازمان تربیتی و اصلاحی است که‌ علاوه بر حبس، بحث اصلاح و تربیت زندانیان را در دستور کار خود قرار داده است.

رئیس کل زندان ها و اقدامات تأمینی کشور با بیان اینکه سوادآموزی به عنوان بخشی از وظیفه ما برای افراد زندانی است اظهار داشت: در این راستا بیش از ۴ هزار نفر زندانی بی سواد موفق به کسب مدرک سوادآموزی شدند.

جهانگیر از آموزش بیش از ۲۴ هزار نفر از زندانیان در مقاطع دبستان تا پیش دانشگاهی خبر داد و افزود: از این تعداد ۱۹ هزار نفر موفق به کسب مدرک مربوطه شدند.

وی با بیان اینکه توجه به ارزش های اسلامی در زندان مورد تأکید و توجه است گفت: در این راستا سال های گذشته در بحث قرآن و نماز رتبه برتر را داشته ایم و همچنین سال گذشته ۳۸۰ هزار نفر در کلاس های قرآن، روخوانی، تجوید و سایر معارف اسلامی شرکت کردند.

رئیس کل زندان ها و اقدامات تأمینی کشور بیشترین مشکلات موجود در جامعه را از بیماری دانست و یادآور شد: حرفه آموزی یکی از وظایفی است که‌ در زندان ها انجام می شود و در این راستا دوره های متعددی برای افراد برگزار می‌شود و پس از اتمام دوره ها مدرک مربوطه را کسب می کنند.

جهانگیر با بیان اینکه توجه به ابعاد مختلف زندگی زندانیان از آسیب های خانواده آنان جلوگیری می کند خاطرنشان کرد: در حال حاضر برگزاری مسابقات قرآنی، کتاب خوانی و ورزشی در دستور کار است.

وی با بیان اینکه براساس آزمایشات گرفته شده در مبادی ورودی زندانها، ۱۰ درصد از زندانیان ورودی دارای بیماری انواع هپاتیت هستند که‌ هزینه های بسیاری برای ما دارد بیان کرد: همچنین یک درصد از افراد ورودی به زندان دارای بیماری HIV  هستند.

رئیس کل زندان ها و اقدامات تأمینی کشور گفت: بحث بهداشت و درمان کار جهادگونه ای را در بر دارد تا جامعه خطرات این افراد را متحمل نشود و همچنین برای مهار اعتیاد از زندانیان نهضتی در دستور کار ما قرار گرفته است.

جهانگیر با اشاره به بحث اشتغال زندانیان اظهار داشت: در این راستا کارگاه هایی برای اشتغال افراد در زندان ها برپا شده است و امید است این میزان اشتغال نیز به ۱۰۰ درصد برسد و شرایطی فراهم شود تا پس از آزادی افراد نیز مثمر ثمر باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.