رشت- مدیر کل کمیته امداد امام خمینی گیلان از ساخت یک‌هزار واحد مسکن محرومان هدیه مقام معظم رهبری توسط سپاه قدس این استان خبر داد و گفت: این واحدها تاکنون ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

۱۰۰۰ واحد مسکن محرومان هدیه مقام معظم رهبری در حال ساخت است

علیرضا محمدی صبح شنبه در نشست خبری با اشاره به ۱۴ اسفند ماه سالروز تاسیس کمیته امداد اظهار کرد: کمیته امداد در راستای توانمندسازی مددجویان تاسیس شده است.

وی با بیان اینکه صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت در شهریور ماه سال جاری در استان تاسیس شد، تصریح کرد: تعداد سه هزار نفر مبلغ ۹۰۰ میلیون ریال در صندوق مذکور سرمایه‌گذاری کردند.

وی از احداث ۷۰۰ واحد مسکن مددجویی طی سال‌های گذشته در گیلان خبر داد و بیان کرد: در سال ۹۴ و ۹۵ تعداد سه هزار واحد مسکن مددجویی روستایی و شهری  تحویل شده است.

محمدی گفت: یک‌هزار واحد مسکن محرومان هدیه مقام معظم رهبری توسط سپاه قدس گیلان در استان در حال احداث بوده و تاکنون ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی با اشاره به اینکه در سال ۹۵ تعداد سه هزار نفر از مددجویان با کمک خیران به اردوهای زیارتی اعزام شدند، خاطرنشان کرد: مدیریت سبک زندگی اسلامی از جمله آموزش‌های مورد نیاز به نیازمندان است.

این مسؤول تامین ۷۵ درصد اعتبارات کمیته امداد را از طریق منابع دولتی دانست و یادآور شد: در ماه به هر کدام از مددجویان کمیته امداد گیلان ۵۰ تا ۱۰۰ هزار تومان پرداخت می‌شود.

ایجاد ۱۷ اداره جدید کمیته امداد در گیلان

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی گیلان به چابک‌سازی در کمیته امداد گیلان اشاره کرد و افزود: با حمایت مسؤولان و خیران ۱۷ مرکز در نقاط دور افتاده و محروم  راه‌اندازی شده است.

محمدی خاطرنشان کرد: اداره‌های مذکور بدون آن‌که نیروی انسانی در کمیته امداد اضافه شود، با کمک خیران و مسؤولان استانی ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه مددکاران برای احصای نیازمندی‌های مددجویان به آنها مراجعه می‌کنند، یادآور شد: امر مذکور در راستای کاهش مراجعه‌های مردمی و متقاضیان به منظور کاهش هزینه خانواده‌ها انجام می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.