بجنورد- نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: احسان فرهنگ زیبای دینی بوده که مکمل عدالت است و در واقع خدمات نهاد کمیته امداد و احسان نسبت به نیازمندان مکمل عدالت اجتماعی در جامعه دینی است.

خدمات کمیته امداد نسبت به نیازمندان مکمل عدالت اجتماعی در جامعه دینی است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، آیت الله ابوالقاسم یعقوبی پیش از ظهر شنبه در نشست امداد گران کمیته امداد اظهار کرد: موضوع احسان در هندسه اسلامی بسیار مهم بوده و جایگاه والایی دارد.

وی با بیان اینکه احسان به این معنا است که افزون بر وظایف واجب دینی، رسالت‌های انسانی خود را هم به بهترین نحو انجام دهیم، اضافه کرد: احسان مرحله‌ای بالاتر از عدالت و واجبات بوده و به معنای مقید بودن به کارهای نیک، افزون بر انجام وظایف واجب است.

یعقوبی با اشاره به اینکه احسان عملی کردن باور الهی و تقوا در جامعه دینی است، افزود: احسان مصادیق گوناگونی داشته و تنها به احسان مادی خلاصه نمی‌شود.

وی با بیان اینکه خدمت به نیازمندان مصادیق مختلفی دارد، ادامه داد: سرکشی و بازدید از نیازمندان، نفس حضور در میان محرومان و سخن گفتن با آنها، کمک مادی و اقدامات کمک‌ درسی برای فرزندان نیازمندان جبهه‌های گوناگون احسان به محرومان است.

وی با اشاره به اینکه کمیته امداد فرصتی تاریخی برای خدمات‌دهی به محرومان دارد، اضافه کرد: این نهاد ارزشمند با دستان مبارک امام راحل پایه‌گذاری شد و در این سال‌ها منشأ خیر و برکات مادی و معنوی فراوانی بوده است.

یعقوبی با تأکید بر کار کردن و خدمت‌رسانی با نیت قرب الهی، اظهار کرد: باید صندوق ذخیره ارزشی خود را برای عالم باقی تقویت کنیم؛ ازاین‌رو گشودن گره از کار محرومان و کمک به آنها ارزش و جایگاه والایی دارد.

امام جمعه بجنورد با اشاره به اینکه در این راستا نهاد کمیته امداد به‌ صورت انگیزه‌ای عمل می‌کند، اضافه کرد: خدمت در کمیته امداد توفیق بزرگی است که نصیب کارکنان این نهاد شده است.

یعقوبی اضافه کرد: خوشبختانه بیلان کاری نهاد کمیته امداد مناسب و مؤفق بوده و روحیه جهادی و انقلابی در فعالیت‌ها و خدمات این نهاد مشهود است.

وی با بیان اینکه در سال‌های اخیر در نهاد کمیته امداد تحول شگرفی روی داده که این تحول باید تداوم یابد، تصریح کرد: لازم است به‌گونه‌ای فرهنگ‌سازی شود تا نیازمندان توانمندشده خود برای خارج شدن از چرخه مستمری‌بگیری پیش‌قدم شوند.

مدیر کل کمیته امداد خراسان شمالی نیز اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تا کنون ۹ میلیارد و ۵۰۰ تومان زکات جمع آوری شده است.

عباس اهرابی افزود: در سال های گذشته ۲هزار و ۵۰۰ نفر پشت نوبت دریافت جهیزیه وجود داشت که اکنون با همت همکاران دیگر صف جهیزیه ای وجود ندارد.

وی ادامه داد: ۳ هزار مددجوی کمیته امداد به خود کفایی رسیده اند که دیگر تحت پوشش این نهاد نیستند.

وی تعداد ایتام این نهاد را ۴ هزار نفر ذکر کرد و گفت: در حال حاضر برای این تعداد ۱۴هزار و ۹۶۸ نفر نیز حامی وجود دارد که ماهیانه ۱۴۰ هزار تومان برای هر نفر واریز می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.