بجنورد- یکی از پیشکسوتان تعزیه کشور گفت: با تلاش پیشکسوتان تعزیه، تعزیه ایران به خارج از مرزهای ایران نیز رسیده و استقبال خوبی از این هنرشده است.

تعزیه خوانی در خارج از مرزهای ایران استقبال خوبی داشت
رضا حاجی حسینی عصر شنبه درحاشیه همایش فعالان تعزیه استان در شهرستان شیروان در گفت و گو با خبرنگار قدس آنلاین، اظهارداشت: برای اولین بار اجرای تعزیه درکشور پاریس داشتیم که بسیارمورد استقبال مردم این کشور قرارگرفت.
وی افزود:  همچنین ۵ روز در جزیره سیسیل اجرا داشتیم که استقبال خوبی صورت گرفت.
وی با اشاره به اینکه با تلاش های فراوان تعزیه را به خارج مرزها بردیم اظهار کرد: اخیرا یکی از بزرگ مردهای تئاتر دنیا به همراه گروهی که وارد ایران شده بود با مشاهده تعزیه خوانی بسیار متاثر شده و این هنر نمایشی و آیینی را به شدت مورد تشویق قرار داد.
حاجی حسینی خاطرنشان کرد: برای زنده نگه داشتن این میراث ماندگار و انتقال ان به نسل های بعدی باید این آیین نمایشی هر چه باشکوه تر برگزار شود تا با کمک های مالی و حمایت های دستگاه های متولی بتوان آن را به نسل آینده انتقال داد.
وی با بیان اینکه هنرتعزیه جواب محکمی درتهاجم فرهنگی است، تصریح کرد: تعزیه یک هنر مقدس برگرفته ازارزش های دینی و اسلامی است که تعزیه خوان را ملزم به رعایت مسائل شرعی و دینی می کند.
وی ادامه می دهد: کسی که لباس تعزیه را برتن می کند و سعی بربیان واقعیات کربلا را دارد به طور حتم براصول و ارزشهای اسلامی معتقد است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.