تبریز- مدیرکل دفتر سیاسی و انتخابات استانداری آذربایجان‌شرقی از تصویب کلیات اساسنامه خانه احزاب، جمعیت‌ها و تشکل‌های صنفی استان خبر داد.

 اساسنامه خانه احزاب دراستان آذربایجان شرقی تصویب شد

به گزارش قدس آنلاین از تبریز به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان‌شرقی، رضا استادرحیمی در حاشیه نشست نمایندگان احزاب و تشکل‌های سیاسی و صنفی استان، اظهار کرد: فعال شدن احزاب و تشکل‌های سیاسی در سطح استان و شهرستان‌ها در راستای جلب مشارکت عمومی برای عقلانی کردن امور سیاسی، از اهداف اصلی مدیریت استان است.

وی با تاکید بر فعال شدن شعب شهرستانی احزاب و تشکل‌های سیاسی، گفت: خوشبختانه از سال ۹۲ و با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید، پیگیری‌های جدی برای رفع موانع ساختاری و رکود فعالیت احزاب و تشکل‌های دارای مجوز در کمیسیون تخصصی احزاب انجام و این مشکلات حل و فصل شده است.

مدیرکل دفتر سیاسی و انتخابات استانداری آذربایجان شرقی با بیان اینکه از همه گروه‌ها و تشکل‌های سیاسی برای تحقق سیاست‌های دولت تدبیر و امید مبنی بر توسعه مشارکت سیاسی دعوت به همکاری می‌کنیم، افزود: گسترش فعالیت‌های سیاسی و حزبی نقش موثری در جلب مشارکت عمومی در انتخابات دارد.

وی با اشاره به اینکه برخی از تشکل‌های سیاسی تنها در آستانه انتخابات فعال می‌شوند، گفت: تلاش کرده‌ایم با شناسایی همه احزاب و تشکل‌های سیاسی دارای پروانه فعالیت و فاقد مجوز، از سوءاستفاده‌های احتمالی و رواج بی‌قانونی و هرج و مرج در حوزه فعالیت‌های سیاسی جلوگیری کنیم.

استادرحیمی همچنین با تاکید بر رعایت قانون از سوی تشکل‌ها و احزاب سیاسی، استفاده از ظرفیت این تشکل‌ها و پیگیری مسایل و مشکلات آنان را از جمله برنامه‌های خانه احزاب، جمعیت‌ها و تشکل‌های صنفی استان عنوان کرد

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.