کرمان- سردار سرلشکر قاسم سلیمانی شامگاه شنبه در جمع جوانان هیئتی و مداحان در بیت‌الزهرا(س) کرمان اظهار داشت: امروز هیئتی‌ها نقش بزرگی در پیشبرد اهداف انقلاب و آرمان‌های شهدا دارند.

پرورش مداح در جامعه ترویج معنویت است

به گزارش قدس آنلاین، سردار سرلشکر سلیمانی با اشاره به اینکه مداحی امروز باید متناسب با انقلاب اسلامی باشد گفت: مداحی بدون روح انقلابی، حسینی نیست.

 وی با اشاره به اینکه پرورش مداح در جامعه، ترویج معنویت است گفت: مداحی باید متناسب با انقلاب اسلامی و در بستر انقلاب و ولایت باشد.

سردار سلیمانی با اشاره به گسترش جمع مداحان عنوان کرد: هیئت ها در زمان طاغوت فعالیت موثری داشتند و امروز سه چهار هیئت آن زمان به صدها هیئت رسیده است که این اتفاق مبارک از دستاوردهای انقلاب به شمار می رود.

وی با اشاره به اینکه امروز به برکت انقلاب اسلامی تعداد هیئت‌های مذهبی و مداحان در استان کرمان و سراسر کشور زیاد است، افزود: این در حالی است که قبل از انقلاب فقط دو تا سه تا هیئت مذهبی در کرمان وجود داشت و عزاداری برای امام حسین(ع) به سختی انجام می‌شد.

فرمانده سپاه قدس با اشاره به اینکه مداحی اساس غلیان احساسات شیعه است، افزود: زمانی که یک فرد به این حوزه گرایش پیدا می کند قبل از تاثیرگذاری بر جامعه خانواده خویش را منقلب می کند.

سردار سلیمانی بر لزوم پرورش مداحان تاکید و عنوان کرد: پیشکسوتان باید در این خصوص تلاش کنند و تکایا باید مراکز تربیت مداحی شوند.

فرمانده سپاه قدس با بیان اینکه وجود جوانان هیئتی‌ها و مداحان ثمره ارزشمند انقلاب اسلامی است، با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب مبنی بر تربیت حافظان قرآن کریم در کشور خاطرنشان کرد: وجود یک مداح و یا قاری در یک خانواده، اول باعث متحول‌شدن خانواده خودش می‌شود.

سردار سلیمانی با بیان اینکه مداحی بدون روح انقلابی، حسینی نیست افزود: انقلابی‌گری همان حسینی‌گری و همان فاطمه‌گری است و مدافع انقلاب، مدافع حسین است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.