اهواز- آتش کینه ورزی دو طایفه در یکی از روستاهای خوزستان جان ۲ نفر از اهالی روستا را گرفته و ۳ نفر را زخمی کرده است.

کینه در روستای پتک باغملک جان گرفت

به گزارش قدس آنلاین، شعله درگیری ها و اختلافات قبلیه ای در روستای پتک جلالی از توابع شهرستان باغملک خوزستان دوباره جان گرفته و جان تعدادی از جوانان این روستا را گرفته است.

این درگیری های چندین ساله در تابستان امسال دوباره آغاز شد و به صورت مقطعی ادامه داشت تا اینکه شامگاه جمعه، ۱۳ اسفند به کشته شدن آتش زیرخاکستر دوباره سربرآورد و خانه های روستا را دربرگرفت.

منابع محلی به رسانه ها گفتند که از شامگاه جمعه، تلفن های روستا قطع شده و ترانس برق کار نمی کند و روشنایی روستای پتک با شعله های خانه های به آتش کشیده شده روشن است.

فرماندار باغملک ضمن تأیید این ماجرا از کشته شدن ۲ نفر و زخمی شدن ۳ نفر از اهالی روستا خبر داد در حالیکه منابع محلی می گویند در این دریگری ها ۳ نفر جان خود را از دست داده اند.

سید مجید صالحی، فرماندار باغملک همچنین از تشکیل هیات صلح و سازش خبر داده و گفته که این هیات متشکل از معتمدان، بزرگان و ریش سفیدان طوایف است و از همان زمانی که آتش شعله اختلافات دوباره جان گرفت به دنبال ایجاد صلح و وساطت هستند.

صالحی به این نکته هم اشاره کرده که این هیئت صلح در کنار فعالیت های قضایی و انتظامی به فعالیت پرداخته اما تاکنون موفق به سازش نشده و در واقع اهالی این روستا می خواهند این اختلافات ادامه داشته باشد.

تعدادی از مردم این روستا بازداشت شده اند و نیروی انتظامی در منطقه حضور دارد اما درگیری در روستا همچنان ادامه دارد.

آموزش و پرورش باغملک هم، شنبه و یکشنبه تعطیلی مدارس روستای پتک را به دلیل مسائل امنیتی اعلام کرد و استاندار خوزستان که ریاست شورای تأمین استان را هم به عهده دارد به این قضیه ورود کرده و گفته که نمی گذارد امنیت استان خدشه دار شود.

شریعتی به رسانه های محلی خوزستان گفته که تاکنون به دنبال حل و فصل اختلافات به صورت مسالمت آمیز بودیم اما از این پس قانون را مبنای عمل قرار می دهیم و نمی گذاریم اختلافات بیست ساله این دو طایفه در استان بی نظمی حاکم کند.

پتک جلالی، روستایی از توابع شهرستان باعملک است و از چندین طایفه گوناگون تشکیل شده که شغل اصلی آن ها کشاورزی است. براساس سرشماری سال ۸۵ بیش از ۳۵۰ خانواده در این روستا زندگی می کنند. در درگیری های طایفه ای سال ۹۴ در این روستا ۹ نفر کشته شدند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.