ساری- رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندران گفت: مازندران بیشترین تخلفات ساختمانی در کشور را داراست.

مازندران بیشترین تخلفات ساختمانی را دارد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، مهران فرصت صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی با اشاره اینکه تخلفات ساختمانی موجب درآمد مراجع صدور پروانه شده است، افزود: در این میان کمترین نفع و بیشترین مسولیت نصیب مهندسین می شود.

وی با بیان اینکه برای بررسی تخلفات، پروسه طولانی وجود دارد، اضافه کرد: در این زمینه سازمان نظام مهندسی نمی تواند اقدامی را انجام دهد.

 رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندران با اعلام اینکه اولین مرحله تخلف در فونداسیون ساختمان ها اتفاق می افتد، یادآور شد: متاسفانه پس از گزارش مهندسین ناظر اقدامی در این مرحله صورت نمی گیرد و برخورد با متخلف منوط به اجرای سقف می گردد.

فرصت، با اشاره به اینکه بومی سازی مقررات ملی ساختمان در حد شعار مانده است و عملا اتفاقی نیفتاد، گفت: در هیئت مدیره نظام مهندسی ساختمان این موضوع را بعنوان یک پژوهش مطرح کردیم.

وی خاطرنشان کرد: آسیب شناسی ساخت و ساز معاصر در مازندران را بررسی کردیم و نتایج این پژوهش این بود که ساخت و ساز در مازندران بصورت جزیره ای انجام و هیچ هماهنگی میان دستگاه های متولی وجود ندارد.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندران با بیان اینکه به تنهایی نمی توانیم مقررات ملی ساختمان را اجرا کنیم، گفت: در این زمینه به کمک حاکمیت و مراجع ذیصلاح نیاز داریم.

فرصت با اشاره به اینکه سازمان نظام مهندسی مازندران ۳۲ هزار عضو دارد، افزود: سه اصل قانون مداری، اصلاح ساختار اداری و واقعی تر کردن خدمات مهندسی سرلوحه اقدامات سازمان خواهد بود و به اعتمادسازی از طریق شفاف سازی توجه ویژه ای داریم.

وی با اعلام اینکه امروزه شکایت از مهندسین افزایش یافته است، یادآور شد: این افزایش ناشی از اطلاع مردم از حقوق خودشان می باشد. البته ناگفته نماند که بیشترین اختلاف بین کارفرما و ناظرین وجود دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.