به نظر می رسد ونگر با نیمکت نشین کردن الکسیس سانچس در دیدار برابر لیورپول، قبل از شروع مسابقه حکم شکست خود را امضا کرد.​​​​​​​

تصمیماتی که آرسنال را به درهای خروجی نزدیک می کند

به گزارش قدس آنلاین، نمایش توپچی ها در آنفیلد را می توان تکراری از اتفاقات فصول گذشته این تیم دانست. بزرگترین سوال هواداران این تیم، دلیل عدم حضور الکسیس سانچس در ترکیب ابتدایی است.

تصمیماتی که یک سرمربی در طول فصل می گیرد، گاهی جواب می دهد و البته گاهی نیز تاثیر معکوس دارد. معمولا تفکرات سرمربیان مورد سوال حامیان و البته کارشناسان نیز قرار خواهد گرفت اما نیمکت نشینی الکسیس سانچس، ستاره شیلیایی آرسنال در یکی از حساس ترین و سرنوشت ساز ترین بازی های این تیم در لیگ جزیره، بی شک نتیجه ای جز انتقادات شدید را برای ونگر به همراه نخواهد داشت.

بعد از پایان بازی، سرمربی فرانسوی دلیل بازی ندادن به سانچس و استفاده از ژیرو و ولبک در خط حمله را نیاز به برتری عددی و قدرت بیشتر در پیکارهای هوایی دانست. اما با گلی که روبرتو فیرمینو در ۱۰ دقیقه ابتدایی برای لیورپول به ثمر رساند، این تصمیم دقیقا تاثیر معکوسی برای توپچی ها داشت.

آرسنال در ۱۱ دیدار آخر خود در خانه ۵ تیم دیگر بالای جدول هرگز پیروز نشده است. چنین اتفاقاتی، نه تنها شرایط را برای ماندن ستاره ای مانند سانچس در فصول بعدی دشوار می کند، بلکه در صورت تمایل ونگر به تمدید قرارداد و ادامه حضور برای دو سال دیگر روی نیمکت آرسنال، فشار را روی او به شدت افزایش خواهد داد. به نظر می رسد با توجه به تمایل اکثریت هواداران به جدایی سرمربی فرانسوی در پایان فصل، دیگر زمان تجدید نظر در مورد او فرا رسیده باشد.

شکست سنگین و بازی ضعیف لیورپول در اواسط هفته گذشته در جریان دیدار برابر لسترسیتی، بسیاری را امیدوار ساخت که ونگر و دستیارانش با بررسی نقاط ضعف این تیم بتوانند راهی برای ضربه زدن به مرسی سایدی ها در آنفیلد پیدا کنند.

با توجه به نمایش درخشان جیمی واردی و علم به این نکته که او بارها توانست فضای مناسبی پشت مدافعان برای خود مهیا کند، قاعدتا باید الکسیس سانچس سرعتی نیز در ترکیب اولیه آرسنال برای دیدار دیشب برابر لیورپول قرار می گرفت.

از آن سو، آمار فوق العاده لیورپول در فصل جاری برابر تیم های بالانشین لیگ برتر، دلیل محکم دیگری مبنی بر لزوم شروع مناسب و استفاده از همه داشته ها برای آرسنال بود.

به نقل از ورزش سه، اولین دبل لیورپول از سال ۲۰۰۰ تا به امروز برابر آرسنال، با اشتباهات متوالی خط میانی در ۴۵ دقیقه اول رقم خورد. کوکولین یک بار دیگر نمایش انتقاد آمیزی در میانه میدان داشت تا بسیاری از منتقدان دوباره خواهان نیمکت نشینی و البته دانستن دلایل حضور او در ترکیب اصلی باشند.

همچنین گرانیت ژاکا، هافبک سوئیسی آرسنال نیز یک بار دیگر در آزمونی بزرگ نتوانست ارزش های خود را به اثبات برساند و البته بدشانس بود که در نیمه اول، به علت عدم تشخیص هویت صحیح از سوی داور با کارت زرد جریمه شد.

دیگر شاید نسبت دادن افکار مازوخیستی و علاقه ونگر به شکست خوردن خیلی نیز دور از دایره منطق نباشد. او دیشب یک بار دیگر در برابر لیورپول این واقعیت را به تصویر کشید.

زمانی که یک سرمربی در دیداری حساس از بهترین و باکیفیت ترین ستاره ترکیب خود استفاده نمی کند، شاید اعطای چنین القابی به او خیلی  عجیب نباشد. شکست در دیدار برابر لیورپول از لحاظ روحی نیز بسیار مخرب بود و شاید توپچی ها باید از حالا خود را برای شکستی دیگر و خداحافظی با لیگ قهرمانان در دیدار اواسط هفته برابر بایرن مهیا کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.