۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۴
کد خبر: 509945

سخنگوی یگانهای حمایت کردی با تاکید بر این مساله که روسیه با ترکیه در مورد تسلیم الباب، در مقابل حلب، توافق کرده، بر این گمان است که روسیه به ترکیه اجازه نفوذ به اراضی سوریه را نمی دهد.

قدس آنلاین - به نظر می رسد رئیس جمهور آمریکا در انتخاب طرفی که با آن وارد نبرد با داعش در الرقه خواهد شد، تردید دارد؛ در این شرایط نیروهای دموکرات سوریه و نیروهای کردی، نسبت به ترکها از حمایت بیشتر ایالات متحده برخوردار هستند.

از این رو رجب طیب اردوغان خسته از تعلّل ترامپ، تلاش می کند افقهای همکاری با مسکو در زمینه آزادی سازی الرقه را بگشاید و حمایت روسیه را جایگزین آمریکا کند. به عقیده رئیس جمهور ترکیه، واشنگتن مختار است که بین همکاری با ترکیه برای مقابله با داعش، و یا همراهی با تروریستها یکی را انتخاب کند، و حتی در این مسیر تهدید به بمباران منبج نیز کرده است، اما براساس اطلاعات موجود، تا کنون هیچ تغییری در رابطه آمریکا با کردها، ایجاد نشده است.

دراین میان، سخنگوی یگانهای حمایت کردی با تاکید بر این مساله که روسیه با ترکیه در مورد تسلیم الباب، در مقابل حلب، توافق کرده، بر این گمان است که روسیه به ترکیه اجازه نفوذ به اراضی سوریه را نمی دهد.

با این حال، کردها بر این عقیده اند که دیدار پوتین با اردوغان در تاریخ 9 و 10 مارس، به صورت قطعی مشخص خواهد کرد که آیا روسیه دروازه سوریه را به روی ترکیه خواهد گشود یا نه. در این حین که اردوغان برای جلب حمایت روسیه می کوشد، نظر وزارت دفاع پنتاگن در مورد همکاری با کردها واضح شده و در واقع ایالات متحده برای شراکتی با کردها در الرقه تلاش می کند که ترکیه به شدت مخالف آن است.

آمریکایی ها ترکیه را به بازگشت به مذاکرات با کردها توصیه می کنند، آنچه که در چارچوب سیاستهای اردوغان به معنای تضعیف او و بازگشتش به نقطه اول می باشد؛ در حالی که وی برای پایبندی بر سیاستش در مورد دشمنی با کردها هزینه کرده است.

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.