ایلام- معاون آموزشی، پژوهشی و تحصیلات تکمیلی دانشکده علوم قرآنی استان ایلام گفت: انحلال یا انتقال دانشکده علوم قرانی ایلام، مایه شرمساری است.

انحلال یا انتقال دانشکده علوم قرآنی ایلام مایه شرمساری است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، حجت الاسلام والمسلمین حسین نوری روز یکشنبه در جمع خبرنگاران رسانه های دیداری و شنیداری استان با ابراز تأسف از وضعیت پیش آمده برای این دانشکده و با گلایه شدید از متولیان امر بویژه مسؤلان ارشد استان، اظهار داشت: این دانشکده بر اساس مجوزهای قانونی از سال ۱۳۹۰ فعالیت چشمگیر خود را با پذیرش دانشجویان رشته های تخصصی علوم قرآنی و در مقطع کارشناسی آغاز کرده است.

وی با اشاره به اینکه پس از یک سال فعالیت مناسب، زمینه جذب دانشجویان کارشناسی ارشد نیز در این دانشکده فراهم شد، افزود: در تلاش بودیم که با حمایت و هدایت مسئولان امر و علی الخصوص مسئولان استانی، برای مقطع دکتری نیز دانشجو جذب و زمینه را برای ایجاد یک دانشکده بین المللی فراهم کنیم که متأسفانه بی مهری زایدالوصف مدیران ارشد استان موجب شد تا تمام برنامه ریزی های این دانشکده ناتمام بماند.

معاون آموزشی و پژوهشی دانشکده علوم قرآنی استان ایلام با بیان اینکه از ابتدای فعالیت تا کنون، تعداد ۶۰ نفر در مقطع کارشناسی و تعداد ۷۵ نفر نیز در مقطع کارشناسی ارشد، فارغ التحصیل شده اند، بیان داشت: علی رغم اینکه در دو سال اخیر مجوز جذب دانشجو نداشته ایم، در حال حاضر در مقطع کارشناسی ۷۵ نفر و در مقطع کارشناسی ارشد نیز ۲۹ نفر مشغول تحصیل هستند و کلاس ها همچنان دایر است.

حجت الاسلام والمسلمین حسین نوری با اشاره به اینکه در تمام استان هایی که دانشکده علوم قرآنی دایر است، حمایت مادی و معنوی مسئولان استانی بسیار چشمگیر و ارزشمند است، یادآور شد: در سال های گذشته استانداران غیربومی استان در راستای ارج نهادن به قرآن، با احترام و تکریم ویژه از این دانشکده حمایت داشتند اما متأسفانه در چند سال اخیر و در زمان مدیریت بومی استان، این دانشکده مورد بی مهری و مظلومیت شدید واقع شد.

وی با بیان اینکه در سال های اخیر و در کمال تأسف؛ از سوی مجموعه استانداری ایلام بارها اخطار تخلیه ساختمان دانشکده علوم قرآنی ایلام(ساختمان مدیریت دولتی و محل کنونی دانشکده) صادر شده است، خاطرنشان ساخت: علی رغم مصوبات مؤکد قبلی، متأسفانه از سال ۹۲ تا کنون هیچگونه حمایتی از سوی مدیریت ارشد استان در خصوص این دانشکده  به عمل نیامده و در کمال ناباوری سعی در انحلال کامل و یا انتقال آن به استان کرمانشاه را دارند.

معاون آموزشی و پژوهشی دانشکده علوم قرآنی استان ایلام با اشاره به اینکه زمزمه انحلال و انتقال این دانشکده، موجی از یأس و ناامیدی را در بین دانشجویان و کارکنان این دانشکده، خانواده های آنان و آحاد مختلف جامعه ایجاد کرده است، تصریح کرد: مهجوریت و مظلومیت این مرکز تخصصی قرآنی؛ زیبنده نظام اسلامی و استان صددرصد شیعی ایلام نیست و می طلبد که همه آحاد مختلف مردم، مسئولان دلسوز و رسانه های همیشه بیدار و هوشیار با روحیه مضاعف مطالبه گری، مانع این انحلال و انتقال شوند.

حجت الاسلام والمسلمین حسین نوری با بیان اینکه اخیراً در استان ایلام یک محل مناسب را به مرکز ایران شناسی اختصاص داده اند، تأکید کرد: آیا ارزش کار قرآنی و قرآن شناسی کمتر از ایران شناسی است!؟ چرا برای دیگر دانشکده ها و مراکز آموزشی بودجه و اعتبار هست اما برای دانشکده علوم قرآنی که انقلاب اسلامی از بطن آن روئیده است، بودجه و اعتباری وجود ندارد!؟ دلیل این مخالفت ها و کارشکنی های مسئولان ارشد استانی چیست!؟

وی با اشاره به اینکه در این دانشکده کار سیاسی انجام نمی گیرد و صرفاً کار قرآنی در حال انجام است، گفت: چرا با این دانشکده بصورت سلیقه ای برخورد می شود!؟ ما فعلاً در حال مطالبه گری هستیم و تنها خواسته مان اختصاص یک ساختمان مجزا برای این دانشکده است.

معاون آموزشی و پژوهشی دانشکده علوم قرآنی استان ایلام با بیان اینکه در این دانشکده اساتید برجسته ای مشغول انجام وظیفه هستند، گفت: دانشجویان این دانشکده در عین مظلومیت و مهجوریت، با عشق و علاقه وصف ناشدنی در حال فراگیری علوم قرآنی با بهترین کیفیت آموزشی هستند.

حجت الاسلام والمسلمین حسین نوری با بیان اینکه انحلال یا انتقال دانشکده علوم قرانی ایلام، مایه شرمساری است، افزود: دست یاری را به سوی مردم، مسئولان و رسانه ها دراز کرده ایم و امیدواریم که قرآن و دانشجویان علوم قرآنی را تنها نگذارند و از انحلال و انتقال این دانشکده قرآنی جلوگیری کنند.

وی با اشاره به اینکه در جریان آتش زدن قرآن توسط یک کشیش، تمام مسلمانان و قرآن دوستان دنیا آزرده خاطر شدند، افزود: عده ای که برای انحلال و تعطیلی یک مرکز قرآنی و بلاتکلیفی دانشجویان علوم قرآنی و قرآن پژوهان، لحظه شماری می کنند، آیا در برابر خدا، قرآن و مردم، توجیه و بهانه ای خواهند داشت!؟

معاون آموزشی و پژوهشی دانشکده علوم قرآنی استان ایلام با بیان اینکه در پی گیری ها و رایزنی های به عمل آمده با برخی مدیران استان، آنان بیان داشته اند که" دانشکده قران نمی خواهیم " بیان داشت: باید به حال این مسئولان تأسف خورد که نمی دانند در سایه همین قرآن به مسند و مسئولیت رسیده اند و الآن از قرآن روی گردان هستند.

حجت الاسلام والمسلمین حسین نوری با اشاره به اینکه برخی استان ها سال ها است که دنبال اخذ مجوز تأسیس دانشکده علوم قرآنی هستند، یادآور شد: متأسفانه در استان ایلام در تلاش هستند که پس از ۶ سال فعالیت مطلوب، مجوز این دانشکده را لغو و یا به استان دیگر منتقل کنند.

وی با طرح این سؤال که آیا برای مسئولان استان ننگ و عار نیست که دانشکده دارای مجوز آن به خاطر نداشتن یک مکان مناسب، انحلال یابد و یا به استان همجوار منتقل شود!؟ خاطرنشان ساخت: چه کسی پاسخگوی دانشجویان و کارکنان مظلوم این دانشکده و خانواده های آنان است!؟ چرا باید برای انحلال، انتقال و تعطیلی این دانشکده اولتیماتوم صادر و اواخر خردادماه ۹۶ را به عنوان آخرین فرصت اعلام کنند!؟

معاون آموزشی و پژوهشی دانشکده علوم قرآنی استان ایلام با بیان اینکه متأسفانه این دانشکده بیش از یک سال است که از نعمت رئیس محروم مانده است و هم اکنون تحت سرپرستی دانشکده علوم قرآنی استان کرمانشاه قرار دارد، تصریح کرد: استاندار ایلام صراحتاً اعلام داشته است " دانشکده علوم قرآنی را می خواهیم چه کار!؟ " که بدون شک، این نوع نگرش در شأن یک نظام اسلامی و قرآنی نیست و جای بسی تأسف و سؤال دارد.

حجت الاسلام والمسلمین حسین نوری با اشاره به اینکه استاندار اگر قرار است از این مجموعه حمایت نکند، چرا در عزل و نصب مدیر آن دخالت دارد، تأکید کرد: استارت مخالفت ها و کارشکنی ها با دانشکده علوم قرآنی ایلام از زمان تعیین ریاست جدید این دانشکده آغاز شد و متأسفانه  این مجموعه همچنان بدون رئیس مانده است.

وی با بیان اینکه هم اکنون ۴۰ نفر از اساتید برجسته در این دانشکده به تدریس مشغول هستند، گفت: در این دانشکده دو رشته کارشناسی و سه رشته ارشد دایر و دانشجویان در حال فراگیری علوم قرآنی هستند.

معاون آموزشی و پژوهشی دانشکده علوم قرآنی استان ایلام اظهار داشت: امیدواریم که با حمایت همه جانبه مردم، مسئولان و رسانه های قرآن دوست؛ شاهد ادامه، توسعه و رونق این دانشکده باشیم و تحت هر شرایطی نیز انحلال و انتقال آن محقق نشود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.