سمنان- زنگ طبیعت روز یکشنبه و به صورت هم‌زمان در بیش از ۵۷۰ مدرسه استان سمنان نواخته شد.

زنگ طبیعت در مدارس سمنان نواخته شد

به گزارش قدس آنلاین، رئیس اداره آموزش و پرورش استان سمنان نیز در این آئین با اشاره به اینکه حفاظت از منابع طبیعی امروز به وظیفه مهم آحاد مردم جامعه بدل شده است گفت: باید همه باهم برای مهار پدیده‌های جدیدی مانند ریزگردها به سهم خود گام برداریم.

سعید رضایی آهوانویی اضافه کرد: حفاظت از درختان و گونه‌های گیاهی و کمک به توسعه آن می‌تواند نقش بسیار مهمی در کاهش این آسیب‌های زیست محیطی در زندگی مردم داشته باشد.

وی ابراز امیدواری کرد تا با گسترش فرهنگ حفاظت از منابع طبیعی در مدارس استان سمنان، این فرهنگ به خانواده‌های مردم این استان نیز منتقل شود.

رئیس سازمان دانش آموزی استان سمنان در این آئین با اشاره به اهمیت توجه به فرهنگ حفاظت منابع طبیعی اضافه کرد: دوستی با طبیعت به عنوان یکی از منش‌های سازمانی تشکیلاتی پیشتازان و فرزانگان استان سمنان مطرح بوده و بسیاری از برنامه‌های این سازمان بر همین مبنا طرح ریزی شده است.

محمدرضا عامریان با اشاره به اینکه امسال موضوع حفاظت از منابع طبیعی به یکی از کار ویژه‌های سازمان دانش آموزی استان سمنان تبدیل شده است افزود: بر همین اساس تفاهم‌نامه همکاری میان سازمان دانش آموزی استان سمنان و اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان منعقد شده است.

وی اضافه کرد: اجرای این تفاهم‌نامه همکاری آغاز شده است و برای سال آینده نیز این همکاری ادامه خواهد داشت.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان نیز در این آئین از برگزری بیش از ۸۰ عنوان برنامه شاخص به مناسبت هفته منابع طبیعی در استان و شهرستان سمنان خبر داد.

عباس رهایی اضافه کرد: طرح همیاران طبیعت برای دانش آموزان شهرستان سمنان با مشارکت سازمان دانش آموزی به اجرا در خواهد آمد. برنامه‌های هته منابع طبیعی امسال دراستان سمنان با شعار همیار طبیعت باشیم اجرایی می‌شود.

بیش از ۷۰ هزار دانش آموز استان سمنان در این آئین نمادین شرکت کرده و بر ضرورت ارتقای فرهنگ منابع طبیعی در جامعه و مدارس تأکیدکردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.