ساری- عضو کمیسیون صنایع ومعادن مجلس گفت: برخی از وزارتخانه ها به قولها و وعده هایشان پایبند نیستند و وعده های سرخرمن می دهند.

خرمن وعده های مسوولان برای حل مشکلات مازندران

علیرضا لعل اکبری: عبدالله رضیان در گفت و گو با خبرنگار ما به اشاره به عملکرد وزارت جهاد کشاورزی اظهار داشت: کشاورزان استان مازندران امسال با مشکلات زیادی ازجمله خسارت بالای ۲۲۰۰ میلیاردی روبرو شدند اما عملکرد این وزراتخانه انتظارات را برآورده نکرد.

وی موضوع مرکبات را در استان بعنوان چالش پیش روی کشاورزان برشمرد و افزود: بخشی از محصولات کشاورزان بدلیل شرایط جوی از بین رفت و برای مانده این محصولات مدیریت صحیحی صورت نگرفته است.

مرکباتی که روی دست کشاورزان مانده

نماینده مردم قائم شهر در مجلس واردات ۱۰۰ هزار تن مرکبات را یادآور شد و تصریح کرد: حدود ۲۰۰ هزار تن مرکبات روی دست کشاورزان و در انبارها مانده است و با این اقدام وزارتخانه، کشاورزان با آسیب بیشتری مواجه شدند.

 وی تاکید کرد: مدیریت درستی در بخش کشاورزی استان مازندران صورت نگرفته و از این بابت کشاورزان نگران هستند.

پسماند، چالش جدی مازندران

رضیان به وعده های مسوولان برای رفع مشکل پسماند و دفع زباله در استان مازندران اشاره کرد و گفت: چهار سال از این وعده های می گذرد اما هیچ اقدامی در این خصوص صورت نگرفته است.

وی وضعیت پسماند را یکی از چالشهای جدی استان برشمرد و افزود: در ابتدای روی کار آمدن دولت یازدهم قولهای داده شد که وزارت کشور این مشکل را حل خواهد کرد اما این مشکل همچنان پابرجاست.

۴۰ سال انتظار برای دریافت مجوز

نماینده مردم قائم شهر در مجلس اظهار داشت: با وجود اینکه بخش خصوصی اعلام آمادگی صددرصدی برای رفع مشکل کرده است اما بدلیل ضعف مدیریتی باعث شده این اقدام عملی نشود.

وی افزود: بخش خصوصی حاضر است که در این زمینه سرمایه گذاری کند اما مسولان استان و وزارت کشور در این خصوص حمایت نکرده اند.

رضیان تصریح کرد: بخش خصوصی اعلام کرده که نیازی به حمایتهای مالی دولت نیست و آمادگی برای شروع کار و استقرار تجهیزات را دارند ولی چهار سال است که بخش خصوصی منتظر گرفتن مجوز است!

انتقاد به وزارت تعاون

وی با انتقاد از نحوی مدیریت وزارت تعاون گفت: دامنه فعالیت این وزارتخانه گسترده است اما در مدیریت آن اشکالاتی وجود دارد.

رضیان افزود: فضای مدیریتی در این وزارتخانه توان چندانی ندارد و سیاسی برخورد می شود و عملکرد خوبی نداشته است.

عضو کمیسیون صنایع ومعادن مجلس تصریح کرد: منصفانه باید گفت که قول و قرارهای زیادی داده شد ولی همه آنها عملی نشد.

وعده های انتخاباتی

وی به بحث بودجه ۹۶ در مجلس اشاره کرد و گفت: اعتبارت بودجه ای متاسفانه کسری زیادی دارد. سال گذشته بالغ بر ۵۰ درصد و امسال هم بالای ۴۰ درصد کسریهاست و این موضوع آزار دهنده است.

وی خاطرنشان کرد: در مجموع اگر بتوانیم این اعتبارات را تأمین کنم خوب است اما برخی از وعده ها، وعدهای انتخاباتی است.

مشکلات بزرگراه فیروزکوه

رضیان در خصوص اتمام بزرگراه فیروزکوه تا آخر امسال گفت: در این پروژه قطعه ۱۵ کیلومتری زیرآب به شیرگاه با چند مشکل ترافیکی مواجه است.

وی افزود: در این مسیر سه تونل باید ساخته می شد که یکی از آنها به طول ۲ کیلومتر افتتاح شد و دو تونل باقی مانده با توافق صورت گرفته قرار است که تا ۲۵ اسفند آماده شود و مورد استفاده قرار گیرد.

رضیان به ساخت قطعه ۵ کیلومتری منطقه جواروم تا تونل اول اشاره کرد و گفت: این منطقه تأمین اعتبار شده و پول پیمانکار آماده است اما عملیات ساخت آن زمانبر است.

رانش زمین

نماینده قائم شهر اظهار داشت: این مسیر با مشکل رانش زمین روبرو است و نیاز به ساخت ۵ کیلومتردیوار سازی دارد و در حال حاضر ۸۰ درصد دیواره ها آماده است و ۲۰ درصد باقی مانده آن بهار سال آینده آماده خواهد شد.

تملک اراضی روستا

وی افزود: در ادامه مسیر بزرگراه فیروزکوه یک قطعه دو کیلومتری بنام روستای سرخکلا قرار دارد که بحث تملک اراضی روستا مطرح است و در این خصوص دستور ۵۰ میلیارد تومان اعتبار صادر شده اما تأمین نقدینگی نشده است.

رضیان خاطرنشان کرد: با تملیک اراضی روستا، گره ترافیکی مسیر تهران به شمال از بین می رود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.