یهود ادعا می ‏کردند که ما عذاب نخواهیم دید. آیه ۸۶ بقره می ‏فرماید؛ برخلاف این امید و آرزوی باطل، آنان نیز مثل همه مجرمان در برابر اعمال خلافشان عذاب خواهند شد و هیچ کس آنها را یاری نمی ‏کند.

کسانی که در عذابشان تخفیف داده نمی‌‏شود!

به گزارش قدس آنلاین، استاد محسن قرائتی در ادامه سلسله مباحث تفسیری  خود با موضوع تفسیر قطره ای به بیان آموزه های آیه هشتادو ششم سوره بقره پرداخته است.

«أُولئِکَ الَّذینَ اشْتَرَوُا الْحَیاةَ الدُّنْیا بِالْآخِرَةِ فَلا یُخَفَّفُ عَنْهُمُ الْعَذابُ وَ لا هُمْ یُنْصَرُونَ» (بقره، 86)

ترجمه: آنان کسانی هستند که زندگی دنیا را به بهای (از دست دادن) آخرت خریده ‏اند، پس در عذاب آنها تخفیفی داده نمی ‏شود و یاری نخواهند شد.

این آیه ریشه پیمان شکنی‏ های بنی ‏اسرائیل را چنین بیان می‏ دارد که آنها به دنبال زندگی دنیا هستند و نسبت به آخرت بی ‏اعتنایند، لذا تنها به دستوراتی عمل می‏ کنند که منافعشان را تأمین کند.

جالب آن که با این همه دنیاپرستی و گناه، باز یهود ادعا می ‏کردند که ما عذاب نخواهیم دید. این آیه می ‏فرماید؛ برخلاف این امید و آرزوی باطل، آنان نیز مثل همه مجرمان در برابر اعمال خلافشان عذاب خواهند شد و هیچ کس آنها را یاری نمی ‏کند.

از این آیه می ‏آموزیم که:

همه انسان ‏ها در برابر قانون الهی یکسان هستند و قوم و نژاد موجب تخفیف عذاب نمی ‏شود.
منبع:حوزه
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.