ژنرال بازنشسته رژیم صهیونیستی در مصاحبه ای تأکید کرد: ایرانی‌ ها در فناوری های خود بسیار پیشرفته هستند و در یکی دو دهه اخیر نیز پیشرفت های بسیاری به خصوص در زمینه موشکی داشته‌ اند.

اس-۳۰۰ را نمی توان نادیده گرفت/ پیشرفت خوب ایران در زمینه موشکی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، روزنامه صهیونیستی جروزالم پُست امروز یعنی تنها یک روز پس از آزمایش موفقیت‌ آمیز سامانه دفاع موشکی «اس‌-۳۰۰» در ایران و عملیاتی شدن استفاده از آن، به نقل از یک ژنرال بازنشسته ارتش این رژیم اعلام کرد که نمی توان سامانه دفاعی مذکور در ایران را نادیده گرفت.

«آبراهام آسائیل» (Abraham Assael) ژنرال بازنشسته ارتش رژیم صهیونیستی در این باره به جروزالم پُست گفت: (رژیم) اسرائیل با دقت اوضاع را تحت نظر دارد؛ چرا که این سامانه را نمی توان مورد غفلت قرارداد.

وی ادامه داد: سامانه دفاعی اس- ۳۰۰ سیستمی است که  ایرانی ها آن را قبلاً نداشته‌ اند و لذا سامانه‌ بسیار خطرناکی است. این سامانه برای هواپیماهای نسل چهارم یا سوم که بخش اعظم نیروی هوایی (رژیم) اسرائیل را تشکیل می‌دهند، بسیار خوب عمل می‌ کند.

ژنرال بازنشسته ارتش رژیم صهیونیستی در ادامه افزود: ایرانی‌ ها در فناوری های خود بسیار پیشرفته هستند. می‌ توان گفت که در یکی دو دهه اخیر، آن‌ ها پیشرفت بسیاری به خصوص در زمینه موشکی داشته‌ اند.

«آبراهام آسائیل» تأکید کرد: اگر بخواهیم فردا به ایران حمله کنیم، که البته من نمی‌ گویم که قصد چنین کاری داریم، باید در نظر داشته باشیم که ایران اکنون یک سامانه پدافند هوایی بسیار خوب در اختیار دارد.

لازم به ذکراست، قرارداد تحویل سامانه پیشرفته دفاع موشکی اس-۳۰۰ به ایران در سال ۲۰۰۷ منعقد شد. بر اساس این قرارداد، مسکو متعهد شده بود که ۵ سامانه دفاع موشکی میان برد اس – ۳۰۰ به ارزش ۸۰۰ میلیون دلار به ایران بفروشد. اما برنامه تحویل این موشک ها در سال ۲۰۱۰ و به بهانه اعمال تحریم های سازمان ملل متحد لغو شد.

در واکنش به این اقدام، ایران با درخواست غرامت ۴ میلیارد دلاری از روسیه، به دیوان بین‌المللی داوری در ژنو شکایت کرد تا این که روز دوشنبه ۱۳ آوریل سال ۲۰۱۵ «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه، با امضاء حکمی ممنوعیت تحویل سامانه‌های موشکی زمین به هوای اس-۳۰۰ به ایران را لغو کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.