۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۱:۱۵
کد خبر: 510192

منابع خبری شامگاه یکشنبه گزارش دادند که در حملات هوایی جنگنده های عراق به بخش های غربی شهر موصل دستکم 148 تن از عناصر داعش به هلاکت رسیدند.

هلاکت 148داعشی در موصل

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری الشرق الاوسط، 'عبدالامیر رشید یارالله' فرمانده علملیات آزادسازی استان نینوا گفت: جنگنده های عراق امروز (یکشنبه) در 63 عملیات هوایی، دستکم 148 تن از عناصر داعش را در بخش های غربی موصل به هلاکت رساند.

وی افزود: نیروهای پلیس فدرال و واکنش سریع عراق در عملیات خود در محله های الدندان و الدواسه تعدادی از ساختمان های این دو محله را پاکسازی و ده ها خودروی زرهی عناصر داعش را منهدم کردند.

خبرگزاری اسپوتنیک روسیه از بغداد به نقل از ستاد تبلیغات و اطلاع رسانی جنگ عراق گزارش داد که دستکم 6 تن از سرکرده های گروه تروریستی داعش از جمله ابوعائشه مسئول بیت المال و 'ابوتبارک' مسئول حساب های مالی گروه تروریستی داعش، در حملات هوایی جنگنده های عراق به محله معلمین واقع در غرب موصل کشته شدند.

در این عملیات همچنین جنگنده های عراق تعدادی از انبار مهمات عناصر داعش در منطقه تلعفر را منهدم کردند.

از سوی دیگر 'احمد الاسدی' سخنگوی نیروهای الحشد الشعبی عراق امروز اعلام کرد ساختمان های واقع در بخش راست موصل در‌ آستانه آزادسازی سازی است و آزادی این منطقه به معنای پایان کار داعش در عراق است.

وی افزود: ساختمان های دولتی و امنیتی موصل در بخش غربی این شهر هم اکنون در دسترس نیروهای عراقی است و به زودی آزاد خواهد شد.

عملیات موصل از 26 مهرماه 95 (17 اکتبر2016) با فرمان حیدر العبادی نخست وزیر و فرمانده کل قوای عراق آغاز شده است.

نیروهای امنیتی عراق طی هفته گذشته با شکستن خطوط مقدم گروه تروریستی داعش در بخش غربی موصل دو محله مهم 'الجوسق' و 'وادی حجر' را آزاد کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.