مشهد-با وجود اینکه شورای اسلامی شهر مشهد بهمن ماه امسال کسری بودجه خدمات شهری را برای جلوگیری از اخراج کارگران و فرستان آن‌ها به مرخصی اجباری، جبران کرده است، اما کارگران همچنان در تماس با روزنامه قدس از اخراج و مرخصی‌های اجباری گلایه‌مندند.

کارگران پارک ملت مشهد همچنان تهدید به اخراج می‌شوند

به گزارش قدس آنلاین، این در حالی است که صاحبی یکی از اعضای شورای اسلامی شهر مشهد در گفت‌وگو با خبرنگار ما مدعی است: امسال ۵/۱۴ میلیارد تومان کسری بودجه خدمات شهری در حوزه جاری تأمین شد به شرط اینکه کارگران را به بهانه نداشتن بودجه به مرخصی اجباری نفرستند و اخراج هم نکنند.

با این حال به دنبال گزارش روز ۹ اسفند ماهِ قدس در خصوص ساماندهی کارگران فضای سبز پارک ملت، روز گذشته یکی از کارگران پارک ،به نمایندگی از بقیه کارگران طی تماس تلفنی به خبر نگار ما گفت: پیمانکار جدید که از ابتدای آذرماه امسال مشغول به کار شده عذر ۱۳۹ نفر را مرحله به مرحله خواسته است.

وی با بیان اینکه کارگران پارک ملت از ۲ تا ۲۲ سال سابقه کار دارند افزود: با مساعدت دکتر صاحبی ۱۰۲ نفر برگشت به کار شدند و ۳۱ نفر بیکار ماندند.

این کارگر با وجودی که قبلاً پیمانکار در گفت‌وگو با خبرنگار ما مدعی شده بود در حق کارگران به لحاظ پرداخت حقوق اجحاف نمی‌کند، اظهار داشت: فیش‌های حقوقی تعدادی از همکارانش نشان می‌دهد حقوق آن‌ها بر مبنای مدت زمان فعالیت‌هایشان پرداخت نمی‌شود.

او با اشاره به فیش‌های ۵۰۰ و ۶۰۰ هزار تومانی کارگران با سابقه ادامه داد: یکی از کارگران با ۷۰ سال سن برای کار روز جمعه ۱۰ هزار تومان می‌گیرد و برای ۲۸ روز کار ۲۰ روز حقوق دریافت می‌کند.

به گفته وی پیمانکار در جواب اعتراض کارگران به وضعیت حقوقی شان می‌گوید وضعیت همین است ، و آن‌ها را تهدید به اخراج می‌کند.

وی خاطر نشان کرد: کارفرما برای این که چگونگی پرداخت حقوقش مشخص نشود به کارگران فیش حقوقی نمی‌داد و دریافت فیش حقوقی توسط کارگران از زمانی آغاز شد که شکایت نزد مدیر فضای سبز شهرداری مشهد بردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.