ساری- رئیس اتاق بازرگانی مازندران گفت: صادرات با شعار محقق نخواهد شد.

با شعار نمی توان صادرات انجام داد

به گزارش قدس آنلاین، عبدالله مهاجر صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی با اشاره به اینکه قیمت تمام شده محصولات ما قابلیت رقابت با سایر صادرکنندگان را ندارد، افزود: برای انجام صادرات باید زیرساخت های لازم فراهم گردد که متاسفانه در حال حاضر این زیرساخت ها را نداریم.

وی با اعلام اینکه نتوانستیم بازارهای مصرف کشورهای همسایه همچون روسیه در زمینه لبنیات را بدست آوریم، اضافه کرد: تجارت یک شبه اتفاق نمی افتد.

رئیس اتاق بازرگانی مازندران با بیان اینکه مازندرن ظرفیت های جدی در زمینه صادرات را داراست، خاطرنشان کرد: متاسفانه صادرات موانع زیادی را در سر راه خود دارد.

مهاجر با ذکر اینکه ۶ مورد اعزام بازرگانان به کشورهای دیگر در جهت توسعه صادرات داشته ایم، گفت: یکسری از مشکلات در بحث صادرات وجود دارد که باید در جای دیگر حل شود.

وی با بیان اینکه جایگاه استان مازندران این جایگاه فعلی در زمینه صادرات نیست، افزود: برای رسیدن به جایگاه واقعی صادرات باید تلاش بیشتری انجام دهیم.

رئیس اتاق بازرگانی مازندران خاطرنشان کرد: بخش خصوصی باید متولی حوزه اقتصادی باشد که متاسفانه نیست.

مهاجر افزود: بخش خصوصی باید حوزه اجرا را در دست داشته باشد تا مشکلاتی را که به ان واقف است، حل کند.

رئیس اتاق بازرگانی مازندران بر آموزش محوری تاکید کرد و یادآور شد: ابتدا باید دانش حوزه های مختلف بازرگانی را بالا ببریم.

مهاجر یکی از ضعف های جدی اتاق را پایین بودن دانش این مجموعه خواند و اضافه کرد: امسال ۵۰ جلسه آموزشی در جهت ارتقا دانش اعضا برگزار گردید.

وی از کاهش یک درصدی صادرات و واردات استان خبر داد و گفت: امسال ۳۴۵ میلیون دلار صادرات و ۶۸۳ میلیون دلار واردات داشتیم.

رئیس اتاق بازرگانی مازندران با اعلام اینکه بعنوان دومین استان تقاضای احداث دانشگاه علمی کاربردی را دادیم، افزود: باید صنعت و دانشگاه را به هم متصل کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.