قزوین- دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: انقلاب اسلامی نگاه دنیا را به دین و سیاست تغییر داده و به ملت ایران هویت بخشیده است.

انقلاب اسلامی هویت ملت ایران است

به گزارش قدس آنلاین، محسن رضایی صبح دوشنبه در کنگره ملی شهید شاخص قزوین، رقیه رضایی که در تالار اجتماعات دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) قزوین برگزار شد، به حضور زنان در حوادث تحول آفرین تاریخ اسلام اشاره و اظهار کرد: تا امروز نیز مردان و زنان انقلاب اسلامی با تأسی از ائمه معصومین(ع) در کنار یکدیگر حرکت می کنند وزندگی واقعی و خانواده واقعی را در دنیا به درستی تفسیر می کنند.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی تلاش دوباره مؤمنان برای ورود اسلام به سیاست بود، ادامه داد: انقلاب اسلامی نگاه دنیا را به دین و سیاست تغییر داد و در برابر این اقدام ملت ایران هنوز هم تلاش های زیادی می شود تا راه انقلاب اسلامی به نتیجه نرسد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه انسان های آزاده کشور برای پیروزی و حفظ انقلاب اسلامی هزینه های زیادی را متقبل شده اند، گفت: باید دانست نقطه ای که می تواند ما را به هدف اصلی برساند، نگاه به گمشده ای است که در انقلاب آن را پیدا کرده ایم.

وی این گمشده را هویت ملت ایران دانست و گفت: با انقلاب اسلامی هویت خود را پیدا کردیم و شناسنامه دار شدیم در حالیکه در گذشته زیرسایه امریکا و اسرائیل شناخته می شدیم.

رضایی به غارت نفت ایران توسط کمپانی های غربی اشاره کرد و گفت: در گذشته نفت ما را می بردند و به ما اسلحه می دادند با این حال باز هم نمی توانستیم سرنوشت خود را تعیین کنیم.

وی ادامه داد: با وقوع انقلاب اسلامی می توان گفت بزگترین خط انقلاب، هویت یابی بود که فهمیدیم دنبال چه می گردیم و از دنیا چه می خواهیم.

مبارزه با استکبار به ما هویت داده است

رضایی با بیان اینکه شکست نمادهای استکبار فتح بزرگی برای ملت ایران محسوب می شود، گفت: اما باید بپذیریم که تربیت شهدایی مانند باکری ها، مفتح ها، بهشتی ها و رقیه رضایی ها، فتح الفتوح اصلی است.

وی با تأکید بر اینکه هویت ما در اثر مبارزه و جهاد به دست آمده است، افزود: ملتی که آزاد نباشد، استقلال ندارد و دیگر در میان ملت ها دیده نمی شود و هویت هم ندارد.

رضایی گفت: اگر امروز دنیا ما را می شناسد به دلیل مبارزه با استبداد و استکبار و انقلاب اسلامی است که ما را صاحب هویت کرد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه محاصره اقتصادی و تهاجم فرهنگی را برای مقابله با این هویت جدید آغاز کرده اند، گفت: اگر بخواهیم هویت خود را حلظ کنیم باید به جهاد ادامه دهیم و امروز مبارزه اصلی ما تحریم شکنی و بی اثر کردن فرهنگ تهاجم دشمن است که در حقیقت در حکم آزادسازی خرمشهر اثرگذار است.

وی با بیان اینکه حفظ هویت ایرانی اسلامی از تحریم شکنی هم ارزشمندتر است، افزود: وحدت، عزت ملی و پیشرفت هم با حفظ هویت حاصل می شود.

رضایی گفت: امروز در کنار شعارهایی که در راهپیمایی ۲۲ بهمن سر می دهیم، باید بتوانیم فقر و بیکاری را از کشور بیرون کنیم.

وی با بیان اینکه نباید ایران اسلامی فقط مسیر ترانزیت دیگر کشورها باشد، افزود: باید کالاهای ما در بازارهای منطقه و جهان نیز حضور پیدا کند تا بتوانیم اقتصاد خود را متحول کنیم.

وی به موفقیت ها در عرصه دفاع و امنیت اشاره کرد و گفت: اگر به جوانان متعقد میدان داده شود، می توانیم در این عرصه ها نیز تحول بزرگی ایجاد کنیم.

رضایی با بیان اینکه اگر جوانان ما با هویت و غیرت دینی وارد عرصه های صنعت و کشاورزی شوند، موفقیت های آن ها کمتر از موشک سازی نخواهد بود، گفت: دولتمردان باید به جوانانی که خرمشهر را آزاد کردند و موشک‌هایی با برد ۲۰۰۰ کیلومتر می‌سازند، اجازه دهند وارد اقتصاد شوند.

وی به لزوم برنامه ریزی درست برای ورود به عرصه اقتصاد مقاومتی اشاره کرد وگفت: می‌توان همه خانه‌های خود را به محل کسب و کار و تولید تبدیل کرد، اما باید بدانیم هویت ما در جهاد و مبارزه است و اگر دست از مبارزه بِکِشیم، به ملتی تسلیم و وازده تبدیل خواهیم شد.

ضرورت حفظ عزت در ارتباطات خارجی

وی ادامه داد: ارتباطات خارجی لازمه اداره کشور است و هیچ کسی با تعامل با جهان مخالف نیست و مذاکرات هم همیشه بوده و خواهد بود، اما باید ببینیم تاکنون چه چیزی از این مذاکرات به دست آوردیم. مذاکره برای تعامل و حفظ هویت ملی بوده یا برای گدایی آن را انجام داده‌ایم؟

رضایی یادآور شد: امروز به نقطه حساسی رسیده‌ایم و همه فشارها بر این است که ما را متوقف کند و اگر در فرهنگ و اقتصاد به نقطه اوج و موفقیت نرسیم، در مقابل شهدا مسئول خواهیم بود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: آمریکا در صدد تسلیم کامل ایران است و می‌خواهد از ما زمان بگیرد و بزرگترین اشتباه دولتمردان این است که به آمریکا زمان بدهند.

وی با بیان اینکه دیپلماسی کشور باید در مسیر هویت‌بخشی ما باشد خاطرنشان کرد: امنیتی که ایران اسلامی در منطقه ایجاد کرده، از همه کشورها بیشتر است و امروز ما با داعشی که دشمن جهان است، در جنگ هستیم و متهم کردن ما از سوی دشمنان، انحراف اذهان عمومی است؛ لذا باید به گونه‌ای رفتار کنیم که در مسیر اقتصاد، فرهنگ و خانواده متوقف نشویم و به جوانان و زنان انقلابی خود، فرصت عرض اندام و مشارکت در امور را بدهیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: در انقلاب اسلامی گام‌های بلندی برداشته‌ایم اما در فرهنگ و اقتصاد عقب هستیم و همه باید کمک کنند تا اقتصاد ما نیز مانند دفاع و سیاست ارتقا پیدا کند.

وی افزود: نمادهای مانند شهیده رقیه رضایی، باکری‌ها و سایر شهدای والامقام اگر به درستی به مردم معرفی شوند، می‌تواند تحولی عظیم در جوانان کشور ایجاد کند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: هر چند در شرایط کنونی فضا بسیار مسموم است و تبلیغات و شایعه‌ها و هجمه‌های فرهنگی بی‌سابقه است، اما با صداقت، اخلاص و معرفی شهدای الگو می‌توان روح بلند جوانان را احیاء کرد و در مسیر انقلاب و ارزش‌ها، گام‌های بلندی برداشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.