مشهد- معاون امداد مستضعفان آستان قدس رضوی از توزیع ۵ هزار بسته غذایی در بین سیل­زدگان استان سیستان و بلوچستان خبر داد.

۵ هزار بسته‌ غذایی بین سیل‎زدگان سیستان و بلوچستان توزیع شد

به گزارش قدس آنلاین، مصطفی خاکسار قهرودی با اعلام این خبر گفت: در هفته جاری سبد غذایی مورد نیاز خانوارهای محروم توسط آستان قدس رضوی و با مشارکت بسیج سازندگی استان سیستان و بلوچستان در مناطق سیل زده این استان توزیع شد.

وی درباره اقلام موجود در این سبدهای کالا، توضیح داد: این سبدهای کالای شامل برنج، روغن، عدس، قند، سویا، ماکارونی و رب بوده که در میان محرومان و سیلزدگان استان سیستان و بلوچستان تقسیم و توزیع شده ‌است.

خاکسار با بیان اینکه این ۵ هزار سبد غذایی در میان محرومان شهرستان‌های دلگان، نیکشهر، فنوج و خاش توزیع شده است، ابراز کرد: با توجه به اینکه سیل اخیر استان سیستان و بلوچستان منجر به آسیب جانی و مالی در این استان شد، آستان قدس رضوی با حضور در این مناطق و توزیع اقلام غذایی تلاش کرد تا در حد توان از آلام مردم این خطه از کشورمان بکاهد.

پیش از این نیز تیمی از خدام و جهادگران رضوی برای کمکرسانی به سیل­زدگان شهرستان تایباد استان خراسان رضوی به همراه ۱۲ هزار غذای متبرک حضرت رضا(ع) به این شهرستان اعزام شده بودند.

گفتنی است؛ در پی بارندگی‌های شدیدی که از ۳۰ دی ۱۳۹۵ در مناطق جنوبی استان سیستان و بلوچستان آغاز شد، رودخانه‌های فصلی طغیان کردند و سیل در مناطقی از این استان جاری شد، به طوری که در برخی از روستاها بسیاری از ساکنان مجبور به ترک منازل خود شدند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.