معاون وزیر خارجه با اشاره به ظرفیت بالای اقتصادی بندر چابهار در ایران، این بندر را نقطه اتصال شرق و غرب، و شمال و جنوب و با صرفه اقتصادی بالا خواند.

اتحادیه کشورهای حاشیه اقیانوس هند در تحولات جهانی اثرگذار است/کشورهای عضو به ظرفیت بندر چابهار توجه داشته باشند

به گزارش «قدس آنلاین»،  سید عباس عراقچی معاون امور حقوقی و بین‌المللی وزارت امور خارجه که در اجلاس وزرای امور خارجه سازمان کشورهای حاشیه اقیانوس هند در جاکارتا شرکت کرده است امروز (دوشنبه) طی سخنانی در این اجلاس ضمن اشاره به اهمیت سازمان کشورهای حاشیه اقیانوس هند در اثرگذاری بر تحولات جهانی، خواستار تقویت همکاری کشورهای عضو در قالب اولویت‌های ٦ گانه این سازمان خصوصا در زمینه تجارت و سرمایه‌گذاری و بالا بردن ظرفیت همکاری‌های بانکی و مالی میان کشورهای عضو شد.  

وی در ادامه سخنان خود ضمن اشاره به توافق هسته‌ای، برداشته شدن تحریم‌ها را زمینه بسیار مناسبی برای افزایش همکاری‌های اقتصادی بین کشورهای عضو خصوصا در منطقه خلیج فارس که محل اتصال به اقیانوس هند است، دانست.  

معاون امور حقوقی و بین‌الملل وزارت امور خارجه با اشاره به ظرفیت بالای اقتصادی بندر چابهار در ایران، این بندر را نقطه اتصال شرق و غرب، و شمال و جنوب و با صرفه اقتصادی بالا خوانده و خواستار توجه کشورهای عضو به ظرفیت‌های این بندر شد.

عراقچی در ادامه با اشاره به برگزاری اولین اجلاس روسای مناطق آزاد سازمان کشورهای حاشیه اقیانوس هند در اردیبهشت ماه سال جاری در بندر چابهار، حصول توافق در زمینه ایجاد مکانیسم همکاری‌ها را عامل موفقیت این رویداد مهم در چارچوب اهداف سازمان مبنی بر ایجاد ارتباطات درون گروهی خواند.

اجلاس سران سازمان کشورهای حاشیه اقیانوس هند فردا در جاکارتا برگزار می‌شود و محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان به نمایندگی از رئیس‌جمهور در این اجلاس شرکت می‌کند.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.