محفل انس با قرآن روز گذشته با حضور کاروان شوق تلاوت در ایوان نجف برگزار شد. در این محفل نورانی قاریان نوجوان کشورمان آنقدر زیبا تلاوت کردند که بسیاری از زائران گرد آن‌ها حلقه زدند.

محفل انس با قرآن در ایوان نجف برگزار شد/ حضور پرشور زائران در جمع کاروان شوق تلاوت

به گزارش «قدس آنلاین»،  کاروان شوق تلاوت روز گذشته در نجف پس از دیدار  با آیات عظام فیاض و حکیم به مضیف امام علی(ع) رفت.

در ادامه نیز کاروان شوق تلاوت به حرم حضرت امیرالمؤمنین(ع) مشرف شد. متولیان عتبه علویه با همکاری عتبه عباسیه محفل انس با قرآن تدارک دیده بودند که قاریان نوجوان کشورمان در این محفل حضور یافتند.

در این محفل نورانی که در ایوان نجف برگزار شد، ابتدا یکی از قاریان نوجوان عراقی به تلاوت پرداخت پس از آن ابوالفضل زاهد مقدم و حسن زاده آیاتی از قرآن را تلاوت کردند.

هنگامی که قاریان نوجوان به تلاوت پرداختند جمعی از زائران و مجاوران حضرت علی(ع) جمع قاریان نوجوان کشورمان گرد آمدند و با الله الله گفتن آنها را تشویق می‌کردند.

برخی از حاضران در این محفل نورانی در ابتدا از یکدیگر می‌پرسیدند که این قاریان از کدام کشور هستند؛ قاریان نوجوان آنقدر زیبا تلاوت می‌کردند که برخی از زائران عراقی هم باور نداشتند قاریان نوجوان ایرانی با وجود اینکه با زبان فارسی صحبت می‌کنند بتوانند به این دلنشینی تلاوت کنند.

حمزه یکی از جوانان حاضر در این محفل به خبرنگار فارس گفت: تلاوت زیبای قرآن بسیار مهم است چرا که در روایات هم داریم قرآن را با صوت دلنشین تلاوت کنیم. امام علی(ع) قرآن ناطق بودند و به دلیل شیوایی در صوت آیات الهی بسیاری را جذب قرآن کردند پس ما هم باید ادامه دهنده راه ایشان باشیم و تلاوت قرآن را ارج نهیم.

در پایان مراسم نیز جهان یکی از قاریان نوجوان عراقی تلاوت کرد. تلاوت وی بسیار زیبا و جذاب اجرا شد تا جایی که برخی از زائران اشک می‌ریختند و همراه با وی آیات را هم‌خوانی می‌کردند.

در پایان این مراسم نیز برترین‌های دومنی دوره رقابت‌های قرآنی شوق تلاوت معرفی و با حضور شیخ نصراوی مدیر معهدالقرآن و حسین مقدم‌کیا دبیر طرح ملی تلاوت تقدیر شدند.

سپس کاروان شوق تلاوت در ایوان نجف با هم عکس یادگاری انداختند.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.