گرگان- مدیر کل راهداری گلستان گفت: حفظ امنیت جاده ها یک محصول است که راهداری تنها تولیدکننده آن نیست.

حفظ امنیت راه ها یک محصول با چند تولیدگر است

به گزارش قدس آنلاین، مهدی میقانی صبح دوشنبه در جمع اصحاب رسانه استان از آغاز طرح راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان از ۲۵ اسفند خبر داد و اظهار کرد: در ۲۱ اسفند برای پاک سازی حریم جاده ای گلستان با استفاده از انجمن های مردمی اقدام خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه از محور سه راهی کلاله به سمت تنگه راه ۱۷ هزار و ۷۰۰ نهال کاشته می شود، ادامه داد: نهال کاری از محور آزادشهر به مینودشت نیز نهال کاری شده است.

مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده ای گلستان از تردد ۹۷ میلیون در ۳۸ محور گلستان در سال ۹۵ خبر داد و گفت: هفت و نیم میلیون تردد از ۴ گذرگاه ورودی و خروجی استان صورت می گیرد.

وی با بیان اینکه ۶۲۷ هزار خودرو از ۲۵ اسفند ۹۴ تا ۱۵ فروردین امسال در محورهای استان تردد کرده اند، گفت: سلامت مسافران در جاده های استان یکی از دغدغه های مهم ما در راهداری استان است.

میقانی به جان باختن ۱۹ نفر در جاده های استان در فروردین سال ۹۴ اشاره کرد و گفت: در فروردین سال ۹۵ این میزان به ۳۵ نفر رسید.

وی با بیان اینکه ایمنی یک محصول است که تولیدکننده آن تنها راهداری نیست، ادامه داد: همه دستگاه های مرتبط باید دست به دست هم دهند و ایمنی راه ها را تأمین کنند.

میقانی وجود دستفروش ها در حاشیه راه ها را یکی از معضلات مهم در حوزه راهداری دانست و گفت: می دانیم مردم مشکل معیشت دارند اما باید به خطرات این اقدام توجه داشته باشند.

وی ادامه داد: جهت تأمین امنیت حاشیه راه ها، دستفروشان را باید به محل های مناسب انتقال دهیم.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان همچنین به ضرورت مدیریت نوین در حمل و نقل اشاره کرد و گفت: مدیریت سنتی در حوزه حمل و نقل سخت است و نیاز به تحول در این حوزه هستیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.