تربت جام ـ دبیر کمسیون برنامه و هماهنگی مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان خراسان رضوی گفت: بیشرین قاچاق کالا از طریق حمل و نقل جاده ای در استان خراسان رضوی وارد می شود و این استان مبدا قاچاق نیست و تنها ۳در صد از قاچاق کشور از مرزهای خراسان رضوی انجام می شود.

 ۳در صد قاچاق کالا از مرزهای خراسان رضوی انجام می شود

به گزارش قدس آنلاین، محمد ابراهیم افشاری که صبح دوشنبه در شورای اداری تربت جام سخن می گفت افزود: قاچاق کالا اساس اقتصاد و سلامت جامعه را هدف قرار داده و باید برای مبارزه با آن فزهنگ سازی شود که نقش روحانیون برای پیشگیری از قاچاق  موثر خواهد بود.

وی گفت: مبارزه با قاچاق کالا عزم ملی می خواهد و لازم است که دستگاههای اجرائی، قضایی و مردم نسبت به قاچاق کالا حساس باشند و همچنین الگوی مصرف جامعه در جلوگیری این پدیده موثر می باشد.

دبیر کمسیون برنامه و هماهنگی مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان خراسان رضوی در ادامه افزود : در حال حاضر برخی بنادر مهم کشور امکانات لازم را برای جلوگیری از قاچاق کالا را ندارد و اغلب کانتینرهای ارسالی در کشور بصورت خود اظهاری انجام می شود که این موضوع می تواند قاچاق را افزایش دهد.

وی اظهار داشت : طی دوسال گذشته توانسته ایم  قاچاق کالا را کاهش دهیم و امید می رود این برنامه ریزی همچنان ادامه پیدا کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.