قزوین- کشتارگاه دام صنعتی زیاران با همکاری صندوق توسعه ملی و یکی از بانک های عامل کشور دوباره به کار افتاد.

کشتارگاه دام زیاران دوباره جان گرفت

به گزارش قدس آنلاین، خبر تعطیلی مجتمع گوشت زیاران در اردیبهشت ۹۱ در حالی منتشر شد که پنج سال از واگذاری این مجتمع به بخش خصوصی می گذشت. این مجتمع، به عنوان بزرگترین مرکز تولید گوشت در ایران شناخته می شد و از اوایل مرداد سال ۸۶ در راستای اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی به بخش واگذار شده بود.

دبیر اجرایی خانه کارگر در همان سال علت تعطیلی کامل این مجتمع را کمبود نقدینگی و سوءمدیریت عنوان کرد و به این نکته اشاره کرد که این کشتارگاه در زمان اوج فعالیت خود ۷۰۰ کارگر داشت و در زمان تعطیلی آن ۱۱۵ کارگر را تأمین می کرد.

مجتمع گوشت زیاران در دهه ۵۰ شمسی در مساحتی بیش از ۲۴۰ هکتار در ۴۵ کیلومتری قزوین احداث شده بود و علاوه بر کشتارگاه، سردخانه، کارخانه خوراک دام، بهاربند جهت نگهداری دام و پرواربندی دام برای تهیه، تولید و بسته بندی گوشت و فرآورده های گوشتی در آن آماده شده بود.

بازگشایی این کشتارگاه خبر خوبی در هوای سرد این روزهای اقتصاد کشور است؛ خبری که سید بهمن نقیبی، مدیر کل دامپزشکی استان قزوین در گفت و گو با خبرنگار قدس آنلاین به آن اشاره کرد و گفت: این کشتارگاه از نیمه اسفند با کشتار ۳۰ رأس دام سبک کار خود را دوباره آغاز کرد.

وی ضمن اعلام این خبر افزود: کشتارگاه صنعتی دام زیاران یکی از کشتارگاه‌های مطرح در سطح کشور است که سهم عمده ای در تامین بازار گوشت در کشور دارد که پس از باز سازی و رفع نواقص بازگشایی شد.

پیش از این نیز، استاندار قزوین با معاونان یکی از بانک های کشور برای پرداخت تسهیلات به این مجتمع جلساتی گذاشته بود و در این جلسات مقررر شد که صندوق توسعه ملی و بانک  برای فعال شدن مجدد این مجتمع همکاری و مساعدت لازم را صورت دهند.

هرچند خبری از نحوه و میزان همکاری این دو نهاد اقتصادی خبری منتشر نشده، اما براساس سخنان استاندار قزوین این مجتمع ظرفیت ایجاد ۵۰۰ فرصت شغلی را در آغاز فعالیت خود دارد.

به گفته استاندار شرکت و مجتمع گوشت زیاران یکی از مراکز شاخص توزیع گوشت کشور بوده که با فعال کردن تمامی ظرفیت های آن می توان ۱۰درصد گوشت مورد نیاز کشور را تأمین کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.