رئیس جمهوری آمریکا در حالی امروز دوشنبه فرمان مهاجرتی جدید خود را امضا می کند که به احتمال نزدیک به یقین دیگر نامی از عراق در لیست کشورهای مشمول ممنوعیت مسافرتی به آمریکا، دیده نمی شود.

نام عراق از فرمان مهاجرتی ترامپ حذف شده است

به گزارش «قدس آنلاین»،  یک منبع وابسته به کاخ سفید به خبرگزاری «رویترز» گفت که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در حالی امروز دوشنبه فرمان مهاجرتی جدید خود را امضا می کند که دیگر نامی از عراق در لیست کشورهایی که اتباعشان از ورود به خاک آمریکا منع شده اند، دیده نمی شود.

گفتنی است که پیشتر، خبرگزاری «آسوشیتدپرس» نیز از احتمال مستثنی شدن عراق از فرمان مهاجرتی ترامپ خبر داده و علت این امر را اعتراض پنتاگون و وزارت امور خارجه آمریکا به نامعقول بودن چنین رفتاری در برخورد با اتباع کشوری که میزبان نیروهای آمریکایی است و در مبارزه با داعش نقش دارد، اعلام کرده بود.

دارندگان گرین کارت و همچنین آنها که موفق به دریافت روادید آمریکا شده اند نیز از فرمان مهاجرتی جدید ترامپ مستثنی هستند.

فرمان اولیه ترامپ که در ۲۷ ژانویه صادر شد، اتباع ۷ کشور ایران، عراق، یمن، سوریه، لیبی، سودان و سومالی را برای یک بازه زمانی ۹۰ روزه از ورود به خاک آمریکا منع می کرد حال آنکه این بازه زمانی برای پناهجویان غیرسوری ۹۰ روز و برای پناهجویان سوری نامعلوم بود.

حکم مهاجرتی ترامپ برای نخستین بار به طور سراسری از سوی «جیمز روبارت» قاضی فدرال شهر «سیاتل» به چالش کشیده شد و شکایت ترامپ در این زمینه راه به جایی نبرد.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.