کرمان- رئیس کل دادگستری کرمان گفت: چهار هزار و ۴۴۶ فقره مطالبه مهریه طی ۱۱ ماه گذشته در محاکم قضایی استان مطرح شده که این امر رشد سه و ۷۶ درصدی مطالبه مهریه را در سال ۹۵ نسبت به سال گذشته نشان می دهد.

مطالبه مهریه در کرمان حدود سه درصد افزایش داشته است

به گزارش قدس آنلاین، یدالله موحد ظهر دوشنبه در جلسه هیات مدیره انجمن حمایت از زندانیان کرمان با بیان اینکه باید تمام تلاشمان جلوگیری از ورود افراد با جرائم غیرعمد به زندان باشد، اظهار کرد: این تلاش در چارچوب قوانین امکان پذیر است.

وی با بیان اینکه مطالبه مهریه در سال ۹۵ نسبت به مدت مشابه در سال گذشته در استان کرمان سه و ۷۶ صدم درصد افزایش داشته، افزود: در ۱۱ ماه گذشته چهار هزار و ۴۴۶ فقره خواسته مطالبه مهریه در محاکم قضایی استان مطرح شده است.

رئیس کل دادگستری کرمان ادامه داد: بخش عمده ای از دعاوی حقوقی در محاکم مربوط به مطالبه مهریه و مطالبه وجه چک است و ورود افراد با جرایم سبک و غیرعمد به زندان مشکلاتی را برای فرد زندانی، خانواده وی و جامعه به وجود می آورد.

وی با تقدیر از کمک های خیران کرمانی به خانواده های نیازمند زندانیان گفت: رویکرد خیرین در بهترین حالت بایستی این باشد که از ورود افراد در جرائم غیرعمدی به ویژه بدهکاران مالی به زندان جلوگیری شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.