دولت آلمان اظهارات رئیس جمهور ترکیه درباره نازیستی خواندن اقدامات برلین را غیر قابل قبول خواند.

برلین: اتهام زنی‌های اردوغان غیر قابل قبول است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از  شبکه خبری اسکای نیوز عربی، رئیس دفتر آنگلا مرکل، ‌صدراعظم آلمان با محکومیت اظهارات اخیر رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه گفت: برلین به روشنی به آنکارا ابلاغ خواهد کرد که اظهارات اردوغان را نمی‌پذیرد.

اردوغان روز یکشنبه در سخنانی در واکنش به اقدام مسئولان آلمان در لغو دو تجمع سیاسی، برلین را به "انجام اقداماتی فاشیستی که یادآور دوران نازیسم هستند،‌" متهم کرد.

مسئولان آلمانی هفته گذشته مجوز برگزاری دو تجمع سیاسی در دو شهر در این کشور را لغو کردند. قرار بود در این تجمع‌ها وزرای ترکیه برای اتباع این کشور که مقیم آلمان هستند، سخنرانی کرده و مردم را به حمایت از اصلاحات قانون اساسی در رای گیری ماه آتی که منجر به تقویت اختیارات اردوغان می‌شوند، تشویق کنند.

معاون رئیس حزب اتحاد دموکرات حاکم در آلمان در واکنش به این انتقادات اردوغان گفت: اردوغان همانند کودکی لجباز که نمی‌داند چه کاری انجام می‌دهد، رفتار می‌کند.

اردوغان اخیرا اظهار داشت: "درباره رفتارهای دولت برلین در محافل بین‌المللی صحبت کرده و برلین را در جهان در تنگنا قرار خواهیم داد. ما نمی‌خواهیم جهان یک بار دیگر با نازیسم مواجه شود و شاهد اقدامات فاشیستی آنها باشیم. فکر می‌کردیم که این دوره متعلق به گذشته‌ها است اما گویا اینگونه نیست."

در ادامه برلین لغو تجمع‌های سیاسی ترکیه در این کشور را به دلایل امنیتی و احتمال بروز درگیری‌هایی میان حامیان اردوغان و مخالفانش دانست.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.